Cover De avonturen van Jesse

De avonturen van Jesse, spannende en avontuurlijke verhalen boordevol humor!
In Jesse en de Belgische Bende moet de vader van Jesse prinsen met de truck naar België en Frankrijk. Omdat het vakantie is, mogen Jesse en zijn vriend Tom Ketting mee. En natuurlijk Jesse’s superhond Buster! Maar de Belgische wegen worden onveilig gemaakt door een beruchte bende. Als de vrachtwagen zomaar ineens is verdwenen, beginnen de problemen pas echt!
Heeft de Belgische Bende er mee te maken?
In Jesse en de jacht op de Wolventand moet Jesse’s vader Josh een vracht afleveren op de Balkan. Jesse en Tom mogen weer mee! Ze zijn nog maar net weg, of de eerste problemen doen zich al voor.
De regio blijkt geterroriseerd te worden door een agressieve kolonel met een minileger. Heeft de Geheime Politie een hand in de zaak? En wie is Dragos de Monnik? Jesse, Tom en Buster moeten de strijd aangaan met duistere krachten.

De avonturen van Jesse is een bundel met twee spannende jeugdverhalen. Hoofdpersoon is Jesse, die regelmatig mee op reis mag als zijn vader de vrachtwagenchauffeur een lading moet gaan afleveren in het buitenland. Uiteraard mond elke reis uit in een spannend avontuur want vader en zoon komen heel wat obstakels tegen onderweg. De bundel bevat zoals gezegd twee verhalen; Jesse en de Belgische Bende waarin Jesse, zijn vriend Tom en Josh (Jesse’s vader) naar België reizen en daar te maken krijgen met een bende die alles behalve keurige weggebruikers zijn. Dat niet alleen, de bende zorgt voor nog veel meer problemen. In het tweede verhaal van de bundel, Jesse en de jacht op de Wolventand, gaat Jesse weer samen met Tom mee als zijn vader een lading moet afleveren. Dit keer voert de reis hun naar de Balkan. Ook hier krijgen ze te maken met onfrisse figuren die hun reis tot een spannend avontuur maken.

De term spannend jeugdboek gaat zeker op voor De avonturen van Jesse, want spannend is het zeker. Het boek begint met een intro wat erg prettig is want op die manier leer je de hoofdpersonen alvast kennen. Het eerste verhaal begint wanneer Jesse Herfstvakantie krijgt en met zijn vader mee mag op de rit naar België. Juist omdat je dan al weet wie wie is val je meteen in het verhaal. De prettige schrijfwijze, die zeer gedetailleerd is, zorgt voor de rest. De onderverdeling in hoofdstukken is fijn; voor het slapen gaan een hoofdstuk lezen. Hoewel, door de spannende gebeurtenissen die elkaar opvolgen is het boek erg moeilijk weg te leggen. De avonturen van Jesse is typisch een boek wat stiekem onder de dekens verder gelezen wordt, want hoe loopt het af?

Met De avonturen van Jesse lijkt de schrijver het startschot te geven voor een spannende serie want aan het einde van het boek wordt je alvast verwend met een voorproefje van nog twee doldrieste avonturen van Jesse.

Uitgeverij: Life
ISBN: 978-90-78437-15-4
173 pagina’s