9200000011254694

Na Rick heeft Floor nooit meer gevonden wat ze werkelijk zocht: een nieuwe liefde die ook in staat was haar verlangen naar overgave te bevredigen. Tijdens de zoveelste opschoning van haar leven, doet ze niet alleen de laatste minnaar weg maar solliciteert ze ook naar een nieuwe baan als marketingmanager bij de glossy WAN!
Voor een commercial van dit magazine komt ze in contact met de cameraman Jon. Hij ‘ziet’ (want hij is tenslotte cameraman) wie ze werkelijk is: een mooie, jonge vrouw die hunkert naar overmeestering. Jon is een zeer bedreven BDSM’er, thuis in de Japanse bondagetechniek shibari. Hij wekt opnieuw haar verlangen naar overgave, maar maakt – aanvankelijk – nauwelijks gebruik van haar bereidheid om zich aan hem te onderwerpen. En dan komt Rick weer in beeld.

Nadat Floor het roer volledig heeft omgegooid komt ze Jon tegen, een man die haar verlangen naar BDSM weer aanwakkert. Waar zij smacht naar overgave, heeft hij wat anders voor haar in petto. Hij is niet op zoek naar zomaar iemand om BDSM mee te bedrijven, hij zoekt een soulmate, iemand die hem volkomen vertrouwt en niet te maken heeft met spoken uit het verleden. Met deze reden test Jon Floor uit, iets waar zij regelmatig haar vraagtekens bij zet. Wil hij haar wel en is zij bereid om haar vertrouwen in zijn handen te leggen?
In eerste instantie antwoord Floor hier volmondig ‘ja’ op tot zij door haar werk weer in contact komt met Rick. Ze zijn bezig met een reportage over BDSM en als klap op de vuurpijl geeft het magazine een workshop slavin worden weg. Niemand minder dan Rick is een van de cursusleiders, al blijkt al snel dat hij er expres voor gezorgd heeft dat hij hiervoor in aanmerking komt om zo weer in Floors levens terecht te komen.
Floor belandt hierdoor in een moeilijke situatie. Zal zij haar hart aan Jon geven of heeft zij nog te maken met onuitgesproken gevoelens voor Rick?

In dit tweede deel neemt de auteur je verder mee in het leven van Floor. Ze is nog steeds zichzelf – een vlotte, zelfverzekerde dertiger die het heerlijk vindt om zich te onderwerpen aan iemand. Wat van Amstel zeer beeldend en duidelijk omschrijft is hoe de omgeving op haar ontboezemingen reageert. De een vindt het vreemd, maar is nieuwsgierig, terwijl de ander de vriendschap verbreekt, voornamelijk door onwetendheid, of blijkt er toch nog iets anders te spelen?

Ook in dit deel maak je als lezer op een mooie manier kennis met BDSM en wat het precies inhoudt, zonder dat het verhaal een moment plat wordt. Integendeel, zelfs de lezers die zelfs niets met SM te maken willen hebben, zullen uiteindelijk toegeven dat dit boek op subtiele wijze weergeeft wat iemand beweegt om zich over te geven aan deze vorm van seksualiteit. Dat komt mede door Floor als hoofdpersoon neer te zetten, een vrouw waarmee je je gemakkelijk identificeert, zelfs als je haar seksuele voorkeur niet deelt.
Het spel van Floor is het ideale leesvoer voor degenen die houden van een spannend en erotisch verhaal vol vriendschap, gevoelens en dilemma’s.

Uitgever: Karakter
Prijs: 12,95