????????????????????????

Een spannend boek.
Kwam het door Mirna’s vader of door haar moeder die er een geheim leven op nahield en zelfmoord pleegde? In ieder geval belandde de introverte puber in een wereld van schijnbare vrienden die haar offerden. Onder invloed van drugs en drank was ze overgeleverd aan gewetenloze loverboys. Heeft ze in die hel een uitweg weten te vinden?
Ernst Pels was theatermusicus en zwaaide de scepter over jeugdtheaterscholen. Hij schreef diverse jeugdmusicals vanuit het oogpunt jongeren zelfvertrouwen te geven en spelenderwijs het belang van een stabiele thuissituatie voor te schotelen. Zeker ook bedoeld voor ouders.
In de greep van een loverboy neemt je mee in het verhaal van Mirna, die net als vele andere meisjes in de puberleeftijd onzeker is. Daarnaast heeft ze haar moeder verloren en is haar nieuwe thuissituatie met vader en diens vriendin alles behalve stabiel te noemen. Het is dan ook niet vreemd dat wanneer Mirna in aanraking komt met een loverboy, zij zich aan hem overgeeft. Hij heeft tenslotte wel belangstelling voor haar en geeft haar de liefde waar ze zo naar op zoek is. Voor even dan, want hij blijkt alles behalve haar redding uit een belabberd gezin. Sterker nog, hij brengt haar, onder het genot van lieve woordjes, regelrecht naar de hel.

Het boek In de greep van een loverboy is op een spannende manier geschreven. Je gaat helemaal meeleven met Mirna en wil haar doorlopend waarschuwen. Het punt van een stabiele thuissituatie komt uitgebreid aan bod en zet aan tot nadenken. Was Mirna ook zo bevattelijk geweest voor deze loverboy als ze wel een gelukkige, liefdevolle thuissituatie had gekend? Een boek wat speciaal geschreven is voor meiden in de puberleeftijd, voor hen kan het naast een spannend boek ook een waarschuwing zijn. Maar ook als ouder is dit boek interessant, het geeft je tenslotte een blik in de wereld van onzekere pubermeisjes en de manier waarop loverboys te werk gaan. Bijna zou ik willen zeggen dat dit een must read is voor elke vader of moeder met een (beginnende) puberdochter.

Uitgeverij: ClusterEffect
ISBN boek: 9789462170483 € 14,95
ISBN e-book: 9789462170490 € 4,99