b60594a9-0d2b-48d6-b75b-87a22f69b982

Calls beste vriend is een wolf, Brutus genaamd. Zijn vader vermoedt dat Brutus kwade bedoelingen heeft. Wanneer Call ontdekt dat zijn vader hen probeert te vernietigen, vlucht hij naar het Magisterium. Maar daar is het leven niet gemakkelijker als blijkt dat De Alkahest – een koperen handschoen die tovenaars van hun magie scheidt – is gestolen. In hun zoektocht naar de dader, trekken Call en zijn vrienden Aaron en Tamara de aandacht van gevaarlijke vijanden. En langzaam komen ze dichter bij een nog gevaarlijkere waarheid.

Vanaf het moment dat Cal en de door chaos bezeten wolf Brutus in de zomervakantie waren thuisgekomen, stond zijn vader op ontploffen. Call voelde zich hierdoor totaal niet op zijn gemak. Hij hoopte dat puur het volgen van de lessen op Magisterium de enige reden was waarom zijn vader zo boos was. Dat hele stiekeme-slechterik-gedoe vond hij maar niets.

Als ze van een filmavond terugkomen, blijkt dat de garagedeur openstaat. Er was geen spoor van Brutus te bekennen. Ook een zoektocht in de auto levert niets op. Als Call ’s nachts wakker wordt van een hoog jankend geluid, gaat hij op onderzoek uit. Brutus is in een opslaghok met metalen boeien vastgebonden en heeft een muilkorf aan. Maar waar Call het meest van schrok was het bed met ook metalen boeien die waarschijnlijk voor hem bestemd waren. Call slaagt erin Brutus te bevrijden.

Op het bureau van zijn vader vindt Call allerlei tekeningen, schetsen en een boek wat opgeslagen is. Met een hart van een chaoswezen en een handschoen, kan je de chaosmagie uit een Makar verwijderen. Naast het boek lag een door zijn vader geschreven briefje met de tekst “Dit moet werken bij hem, het moet”. Als zijn vader ineens voor hem staat, ontstaat er een gevecht met magie en Call besluit om samen met Brutus te vertrekken en nooit meer terug te komen.

Call gaat eerst naar Tamara om taxi geld te lenen en vandaar uit zou hij naar Magisterium gaan. Bij aankomst vertelt Call niet alles wat er thuis was gebeurt, door een ruzie was hij weggelopen. Als het nieuws hun bereikt dat iemand heeft geprobeerd de Alkahest uit het Collegium te stelen, ontstaat er paniek. Call staat iedere keer op het punt om te zeggen dat Aaron zich geen zorgen hoeft te maken om de Vijand, maar hun echt zeggen wie hij is kan ook niet. Wie weet wat ze dan gaan doen.

Als ze aan het einde van de vakantie weer naar Magisterium moeten, duiken ze gelijk in de bibliotheek om meer informatie te vinden over de Alkahest. Bij het zien van een plaatje, houdt Call zijn hart vast. Dat leek verdacht veel op een van de tekeningen die Call had gezien bij zijn vader. Als Aaron en Tamara aan Call vragen wat er aan de hand is, biecht Call in weer een aangepaste versie zijn verhaal op. Dan gaat alles in een stroomversnelling en had Call het liever niet verteld. Zeker als hij via via te horen krijgt dat zijn pa vals wordt beschuldigd en daardoor vermoord kon worden. Er zit maar een ding op wat Call kan gaan doen, maar zal het hem lukken om op tijd te zijn…

De Koperen Vuist is het tweede deel van de reeks Magisterium. De serie zal in totaal uit vijf boeken bestaan, waarvan de derde, The Bronze Key, op 30 augustus dit jaar uit zal komen. Ook deze bijzondere uitvoering heeft een super mooie koperen cover, wat zijn titel eer aandoet. De verbazingwekkende gebeurtenissen in dit deel zijn nog heftiger dan in het eerste deel. Echt een heerlijk magisch spannend boek, waar goed en kwaad soms heftig naast elkaar worden gezet, maar ook de humor ontbreekt niet. Van mij mag deel 3 nu al uitkomen.

ISBN: 978 90 488 3473 0|
Aantal pagina’s: 293