1001004005694613

“Een schot in de roos” vindt auteur Greet van de Pol-Pouwels haar dieetboek “Op weg naar een verantwoord gewicht. Met Greet”.
En dat kan ze zeggen met haar 25 jaar ervaring als voedingsdeskundige én het feit dat ze zelf weet hoe het is om af te vallen. Het is een compleet boek met een uitgebalanceerd menuplan van gemiddeld 1300 Kcal per dag, waarbij de Nieuwe Schijf van Vijf een verantwoorde basis is en alle menu’s volgens de laatste richtlijnen voor gezonde voeding zijn opgesteld. Met de juiste hoeveelheden en gevarieerd eten zijn supplementen overbodig en de resultaten verbluffend.

Gewoon gezond en lekker eten met het hele gezin. Dus met alledaagse voedingsmiddelen, elke dag drie volle maaltijden en verantwoorde tussendoortjes. Dat is waar dit boek om gaat en waar Greet mensen graag bij wil helpen. Hierdoor is de kans dat je terugvalt in oude eetgewoonten erg klein, omdat genieten van je eten nog steeds centraal staat. Het soms strenge regime dat andere dieetboeken er op nahouden is hier niet aan de orde, wellicht juist omdat Greet zelf weet hoe het is om af te willen vallen. Het kerndoel van dit boek is dan ook dat je na het bereiken van een verantwoord gewicht gewoon verder kunt met de aangeleerde eetgewoonte die je door Greet wordt aangereikt en je dit als basis voor alle maaltijden kunt gebruiken.
Op weg naar een verantwoord gewicht draait dus volledig om afvallen én op gewicht blijven.
Wat meteen opvalt is dat de menu’s en richtlijnen zeer laagdrempelig zijn en makkelijk vol te houden waardoor de weg naar een blijvend succes makkelijk te halen is. Je begint met een volwaardig ontbijt, zodat je vol energie aan de dag kunt beginnen.
Met de vele voedings- en leefadviezen, nuttige informatie, verhalen over de praktijk en smakelijke recepten is er ook een bewustwording van wat je eet en waarom je het eet: de basis voor een gezonde, slanke en fitte toekomst.
Alles is in het boek overzichtelijk en praktisch ingedeeld en aangevuld met vrolijke afbeelding van de menu’s en Greet zelf, zodat het geheel familiair aandoet. Je voelt je geen moment alleen staan en proeft als het ware de passie van Greet achter het verhaal. Het boek geeft mede daarom voldoende handvatten om een gezonder eetpatroon voor de toekomst te ontwikkelen, zowel professioneel als verantwoord. “Op weg naar een verantwoord gewicht met Greet is een boek, dat in elk gezin, huishouden of instituut een belangrijke plaats verdient.
Uitgever: De Vlinder
Prijs: 14,75