unnamed-2

“Wat als je je ziel voorgoed dreigt te verliezen, om zo je familie te redden?”

Stef is door de hel gegaan en weer terug, en dat laat zijn sporen na. Geholpen door een nieuwe, onverwachte vriend, groeit de hoop om toch nog te kunnen ontsnappen aan de macht van het Eiland. Maar de Ziel van het Eiland heeft nog steeds zijn zinnen op Stef gezet en wil hem kost wat kost voorgoed aan zich binden. Daarvoor heeft de vijand het ultieme middel ingezet: Zijn familie en vrienden. Terwijl Stef afzakt in de duisternis, kijken zijn redders hulpeloos toe. Om hem nog te kunnen redden, moeten ze samen strijden tegen de machtige Ziel. Maar kan die wel voorgoed vernietigd worden?

Het begint met een proloog met de verre voorgeschiedenis van het Eiland. Er blijkt iemand in de schaduwen van het Eiland te leven, genaamd “Het Wezen”. Die persoon kreeg ook hoop toen Stef op het Eiland kwam, zou hij de bewuste persoon zijn? Dan schakelen we tussen het heden en de maand december over, de maand waarin Stef vermist raakt. Volgens de aanwijzingen zou het een zelfdoding door een verdrinking moeten zijn. Alle bewijsstukken zijn er, zijn gevonden fiets, de kapotte gitaar en zijn afscheidsbrief. Maar zijn moeder en Lina willen er niet aan. Stef heeft waterangst dus waarom zou hij dit doen?

Om het voor de andere kinderen rust te geven en het is ook beter voor het rouwproces, plaatsen ze toch een grafsteen. De groep is compleet en als zijn moeder twee van hun hoort fluisteren dat hij dit nooit heeft kunnen doen, komen de twijfels. Als ze later alleen bij hun thuis zijn, schrikt Danielle als zij de grote doos van Stef’s zijn medicatie ziet. Zij gaat zo snel mogelijk naar huis, maar verteld de familie nog niets. Google zoekt ze af en ze ziet alleen maar dat dit ernstig mis is. Na een bezoek aan Dokter Brouwer Dokter LeLoup’s assistent beseft ze dat ze dat ze nog iemand moet inlichten hierover voordat ze terug gaat naar de familie, rechercheur Pauwels.

De familie neemt een beslissing en gaat met behulp van rechercheur Pauwels en therapeute Danielle terug naar het Eiland. Het Eiland laat hun niet zomaar toe en net op het punt als ze weg wil gaan, zegt Lina we moeten de storm afwachten, het Eiland laat ons nog niet toe. Niet iedereen van de groep is mee, sommige konden hun familie niet weer verlaten, maar de meest van de hechte groep was er. Voor hen voelt het raar aan, is het de angst of het thuis voelen? Als ze na een paar dagen zoeken en de nodige angsten hebben doorstaan, ineens met Stef oog in oog staan, heeft zijn moeder schrik. Ze zou blij moeten zijn. Maar het duistere, de kilte, de hardheid die hij uitstraalt, snappen zijn familie en vrienden niet. Stef wil niet mee naar huis, hij wil zelfs dat ze weggaan. Dan doet Danielle iets waar Stef van schrikt en hij heel veel pijn van heeft. In een helder moment smeekt hij haar, HELP MIJ!… Het Eiland heeft Stef in zijn greep en de grote vraag is kunnen zij hem redden?

Het laatste deel in de Eilanden-serie, maar wat een geweldige serie. Iedereen die fan was van “Lost”, zullen deze serie ook zeker geweldig gaan vinden. Er zit zoveel spanning in het verhaal, de greep van het Eiland heeft zoveel mysterieuze kanten. De hechte familieband, maar ook de vriendschapsband, de therapie, de dieren, noem het op, alles heeft een gevolg in het verhaal. De angsten die er zijn, de wilskracht, het gevecht van overleven, alle emoties proef je in het verhaal. Het is bijzonder mooi geschreven, je ziet alles als een film voor je afspelen als je het aan het lezen bent. Zoals het Eiland de personen in zijn greep heeft, heeft deze serie jou in zijn greep. Je wilt weten hoe het af gaat lopen en of Stef zich hieruit kan redden. Kortom mysterieus, spannend, de bijzondere banden, de angsten, de vreugde en natuurlijk “Het Eiland” zelf, een serie die je moet lezen.

Uitgeverij: Scelta Publishing
ISBN: 978 94 91884 62 7
Aantal pagina’s: 284
Prijs: € 15,00

[bol_product_links block_id=”bol_591d88790f827_selected-products” products=”9200000076273547″ name=”De Ziel deel 4 – S.J. Paul” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”1″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]