In deze luxe voorleesbundel vind je de mooiste verhalen uit honderd jaar Disney-geschiedenis. Van Peter Pan tot Alice in Wonderland, van 101 Dalmatiërs tot Encanto. De geliefde Gouden Verhalen in een prachtig Gouden jubileumboek. Om telkens opnieuw uit (voor) te lezen.

Dit boek staat vol met de mooiste verhalen van Disney. Van ouderwetse verhalen uit mijn tijd zoals onder andere ‘Bambi’ en ‘101 dalmatiërs’ tot verhalen van deze tijd, met over andere ‘Encanto‘ en ‘The incredibles’. De kleinere en afzonderlijke Gouden boekjes, zijn nu gebundeld in deze luxe verhalenbundel van 100 jaar Disney om herhaaldelijk uit (voor) te lezen en te genieten. De verhalen zijn geheel in stijl en hetzelfde als de films, alleen iets ingekort om samen in deze fantastische bundel te passen.

De omslag voelt een beetje hetzelfde als soft touch laminaat, het is het waarschijnlijk niet, maar het voelt wel redelijk hetzelfde aan. De kleur en opdruk zijn echt fenomenaal gekozen, bordeaux rood met goud gestanste letters van de titel en het Disney kasteel. Het boek voelt gigantisch zwaar aan, wat logisch is met 11 verhalen van ieder ongeveer 20 tot 28 bladzijden ieder. Dit is echt een geweldig mooi boek om te hebben, en misschien wel om door te geven aan je eigen kinderen. Je merkt in dit boek echt wat iedereen al weet, Disney blijft mooi, hoe jong of oud je ook bent. De bladzijden waarop de verhalen van de ‘101 dalmatiërs’ en ‘Finding Nemo’ te vinden zijn, zijn omgedraaid, maar verder is dit boek echt een geweldige aanwinst voor een huishouden met kinderen, en de eeuwige Disney fans zullen hier ook van smullen. Door zijn uiterlijk straalt alles aan en in dit boek Disney uit, bijvoorbeeld de goudkleurige belijningen in het boek als omlijsting van de tekst, de kleuren en de speelsheid van alle verhalen en illustraties. Zoals ik al eerder zei, is dit boek echt een aanwinst voor jong en oud, omdat er (logischerwijs in een bundel van een 100 jarig bestaan) verhalen van vroeger tot nu in staan en dus verbinding (kunnen) brengen door dit prachtige boek samen te beleven. Want dat doe je met Disney, beleven.

Uitgeverij: Rubenstein
ISBN: 9789047632931
Pagina’s: 285