Dwaaleiland - Melissa De La CruzLong Live Evil – Alle schurken van Disney zijn terug!

Cruella de Ville, de boze koningin uit Sneeuwwitje, Jafar, Maleficent… iedereen weet hoe de traditionele Disney-verhalen aflopen, maar waar zijn de schurken nu? Maak je borst maar nat want ze zijn druk bezig met gemene plannen maken. De bekende schurken uit de Disney-klassiekers zijn met hun kinderen verbannen uit het koninkrijk Auradon naar Dwaaleiland. Hun kinderen Mal, Evie, Jay en Carlos zijn al net zulke onruststokers als hun gemene ouders. Ze zijn druk bezig snode plannen te beramen om weer aan de macht te komen in Auradon.

In Dwaaleiland draait het nu eens niet om de lieve prinsesjes en dwergen van Disney, maar om de schurken, en dan vooral de kinderen daarvan. Mal, Evie, Jay en Carlos zijn net als hun ouders niet de meest vriendelijke personages, maar dat maakt het verhaal juist extra leuk. Hoewel ze geen lieverdjes zijn, en het verhaal soms lekker spannend is, is dit wel een heel erg grappig boek. Regelmatig moest ik lachen om de kunsten van dit viertal.

In het begin is het even opletten, je bent wel bekend met hun ouders, maar je moet even wennen aan deze nieuwe personen. Het verhaal zelf is in een vlotte stijl geschreven, je leest er zo doorheen want binnen twee dagen had ik dit leuke boek al uit.

Ondanks dat dit boek over Disneyfiguren gaat is het beslist geen boek voor kleine kinderen, maar voor 15 jaar en ouder. Het is tenslotte een young adult. Zelf heb ik er ontzettend van genoten. Als je Disney leuk vindt en je houdt van humor met een beetje spanning dan weet ik zeker dat je dit boek geweldig leuk zal vinden en eigenlijk niet mag missen.

Uitgeverij: Unieboek spectrum – Young Adult
ISBN: 9789000346295
258 pagina’s