Geronimo Stilton – Oerknagers – Zi-wat zeerat op jacht naar de schat

Oerknagers
In het prehistorische stadje Rotsfort woont Geronimo Stilstone, een knager met een verwarde vacht en een intellectuele uitstraling. Samen met zijn vrienden beleefd hij de spannendste avonturen, zoals worstelen met dinosaurussen, en vechten tegen angstaanjagende sabeltandtijgers.

Zi-wat zeerat op jacht naar de schat
Op een goede dag spoelt er een mysterieuze piraat aan op Muizeneiland, Zi-Wat Zeerat. Hij is op zoek naar een zeer waardevolle schat. Geronimo en zijn familie besluiten hem te helpen bij zijn zoektocht. Maar daarvoor moeten ze de Geheugengrot in, waar ze worden opgewacht door duizenden vleermuizen, krioelende schorpioenen en sabeltandspinnen …

In dit achtste deel van de Oerknagers serie gaat Geronimo Stilton weer op een muizenissig avontuur. Speciaal voor deze serie verandert Geronimo Stilton in Geronimo Stilstone en speelt het verhaal zicht af in het stenentijdperk. Het boek begint met een uitgebreide informatie over de stad Rotsfort en de bewoners en ook is een soort van stadsplattegrond van Rotsfort, het muizeneiland, gevolgd door een korte duidelijke uitleg van de Oerknagers, inclusief de waarschuwing om de Oerknagers niet na te doen. We leven tenslotte niet meer in de steentijd.

Het verhaal Zi-wat zeerat op jacht naar de schat begint als Geronimo met zijn familie een vreemde knager redt van de verdrinkingsdood. De onbekende knager blijk Zia-wat zeerat te zijn en hij zegt op zoek te zijn naar een schat. Dit is het startschot voor een spannend en soms lachwekkend avontuur. Geronimo en zijn hulpvaardige familie maken kennis met vreemde knagers en belanden op bijzondere plaatsen zoals de Geheugengrot, waar talloze vleermuizen de wacht houden. Het verhaal krijgt een spannende wending als Zi-wat zeerat wordt ontvoerd. Zal het Geronimo en zijn familie lukken om Zi-wat zeerat te bevrijden en hoe zit het ondertussen met de schat?

De boeken van Geronimo Stilton zijn bedoelt voor kinderen in de leeftijd van 7 to 9 jaar. Door de spannende manier van vertellen en de afwisselende tekstopmaak nodigen de boekjes uit om gelezen te worden. Geen saaie boeken met ellenlange zwarte lettertjes, maar afwisseling in lettertype, grote en kleur zorgt voor een kleurrijk geheel. Daarnaast worden de hoofdstukken afgewisseld met kaarten van plekken waar Geronimo terecht komt, uitleg over enge dieren die ze tegenkomen en zelfs het recept van Oma Stilton’s Honingtaart. De prachtige illustraties zorgen ervoor dat het verhaal echt gaat leven. Voor kinderen die niet graag of moeilijk lezen is Geronimo Stilton dan ook zeer geschikt, het maakt lezen leuk, gezellig en spannend.

Uitgeverij: De wakkere muis
ISBN: 9789085922919
Pagina’s: 128