gordon-biografie-van-een-entertainer-marcel-langedijkHij verkocht miljoenen platen, stond in bomvolle theaters, sporthallen en arena’s, en maakte enkele van de bestbekeken en meest spraakmakende tv-programma’s: Gordon Heuckeroth.

Van zijn jeugd in Amsterdam-Noord tot aan de villa’s in het Gooi, van marktkoopman naar de zegereeksen met de Toppers in de Arena, over de zoektocht naar liefde en geluk en de keerzijde van roem. In deze biografie spaart hij niemand. Ook zichzelf niet.

Gordon, Biografie van een entertainer is het verhaal van BN’er Gordon. Het verhaal begint bij zijn jeugd in Amsterdam. Zijn familie is niet top en Gordon neemt geen blad voor de mond wat betreft wat is voorgevallen. Hij uit zijn eigen bedenken en weet zeker dat andere familieleden dit ook vinden.  In zijn relaties lijkt Gordon steeds te vallen voor jongere mannen en ook daar loopt het niet zoals Gordon had gehoopt. Er komen nogal wat lovers voorbij in dit boek. Opvallend is dat hij soms een man maar hoeft aan te kijken en hij ligt al bij Gordon tussen de lakens, met alle plezier van dien. Gordon wordt vaak benadeelt, onder andere door zijn  -vriend?!- Gerard Joling en bij de Toppers was het eigenlijk één groot drama achteraf. Ook zij worden geen van allen gespaard , Gordon legt het fijntjes uit hoe het allemaal zit.

In Gordon, Biografie van een entertainer wordt je meegenomen in het leven van Gordon. De schrijfwijze is alsof je bij de kapper naar zijn verhaal zit te luisteren, amicaal en vertrouwelijk. Tijdens het lezen kreeg ik haast medelijden met Gordon, zo open en vertrouwelijk werd er ‘gesproken’. Hij heeft nogal wat meegemaakt en het zat ‘m ook vaak niet mee. Nadat ik het boek uit had, er met een mede recensent over praatte en erover nadacht moest ik echter toegeven dat het boek handig in elkaar zit. Waar ik gaandeweg steeds meer medelijden kreeg met Gordon, begon ik later te zien dat hij wel erg in de slachtoffer rol kruipt. Het ligt eigenlijk altijd aan anderen, hij wordt voortduren opgelicht en heeft eigenlijk nergens een aandeel in. De mannen die in zijn leven langskomen zijn altijd jong, vaak twijfelend aan hun seksuele voorkeur en liggen in no time bij Gordon in bed. Een beetje ongeloofwaardig komt het allemaal wel over. Aan de andere kant, that’s showbizz. Heel eerlijk gezegd vond ik het boek om te smullen, geweldig dat Gordon geen blad voor de mond neemt en zich van niemand iets aantrekt. Ergens kan ik wel begrijpen dat hij dit boek heeft geschreven, even iedereen op zijn nummer zetten. Lang voor de release was al bekend dat dit een biografie was om naar uit te kijken omdat het vol sappige onthullingen zou staan. Dat bleek in ieder geval niet gelogen. Gezien dat de eerste druk snel verkocht was moet toegegeven worden dat Gordon er wél een succes van heeft weten te maken. Of de biografie nu is aangevuld met fictie of niet, het is een heerlijk boek wat je in één ruk uitleest, of je Gordon nu mag of niet.

Uitgeverij: Lebowski
ISBN: 9789048840243
240 pagina’s

[bol_product_links block_id=”bol_5ae35e8b9c10d_selected-products” products=”9200000083971727″ name=”Gordon * Biografie van een entertainer – Marcel Langedijk” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”1″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]