Het eiland van verloren woorden van Heather Fawcett (Ember en de ijsdraken), is het ultieme boek voor lezers vanaf 10 jaar die van magie en avontuur houden! En natuurlijk voor alle fans van Nevermoor en Bovenwereld.

De koningin van Florean is vergiftigd. Haar zoon Julian en zijn zussen vluchten. Hun moeder was de eerste zwarte magiër die heerste over het koninkrijk.
Xavier, haar voormalig raadsman, is de boosdoener. Hij aast op de troon en daarom zoekt hij een magisch boek met verloren bezweringen. Want om het koninkrijk te kunnen leiden moet hij een magische taal spreken.
Julian, zelf zwarte magiër en troonopvolger, doorziet Xaviers plan. Met zijn zussen, zijn antieke anti-draak en een eigenzinnig zeemonster zoekt ook hij het magische boek. De tijd dringt…

Wanneer de koningin van Florean en moeder van Noa,Julian en Mijt wordt vermoord door verraders, slaan de kinderen op de vlucht. Xavier, de raadsman van de koningin, wil de macht over het koninkrijk Florean namelijk hebben, maar moet daarvoor een magische taal kennen en hij moet daarom het boek met verloren woorden hebben. Ook de kinderen zijn ernaar op zoek, omdat dat de enige manier is om hún koninkrijk te redden van Xavier. Er zijn negen magische talen, waarvan de meeste magiërs er maar één spreken. Zout de taal van de zee en worm de taal van aarde zijn de twee meest voorkomende. Julian is begaaft met meer dan één taal en dat maakt hem de machtigste magiër ooit, maarkemeest gevreesde en of dat nou zo handig is in deze strijd…. De kinderen vluchten naar het eilandje Astrae om verborgen te blijven voor de vreselijke Xavier. De plannen die Xavier namelijk heeft gemaakt gaan iedereen in en rondom Florean aan, en niet op een goede manier. verwante liggen op de loer en het duister loert mee….

Noa is een aparte jonge dame, denken denken denken, ze is echt de denktank van de familie en dat wordt vaak heel vermakelijk verteld. De kleine Mijt loopt constant bij Noa in de buurt, waar Noa soms helemaal gek van wordt en ook dat geeft leuke, grappige maar soms ook wel een beetje zielige situaties. Wat Julian betreft…. hem weet je het hele verhaal niet helemaal te plaatsen, hij is charmant maar heeft ook een naar kantje af en toe en dat maakt zijn personage zowel ongrijpbaar als fascinerend en aantrekkelijk . Veel meer verraad dan in dit verhaal zul je weinig vinden denk ik, er is verraad waar je het verwacht en ziet aankomen, maar ook verraad uit totaal onverwachte hoeken. Verdriet, hoop en wanhoop spannen de rode draad in het verhaal, waarin Julian, Mijt en Noa de hoofdrollen in spelen. De omslag is en blijft betoverend, niet alleen bij de eerste aanblik, maar elke keer dat je het boek dichtslaat. Het is glanzend/iriserend/metallic groen met Astrae en al haar pracht en duister erop. Fawcett heeft een geweldig mooi en heel spannend verhaal neergezet. ‘Ember en de ijsdraken’ is haar vorige boek, en ook die was geweldig om te lezen. De spanning voel je vanaf bladzijde één, zakt af en toe af, om vervolgens dubbel zo hard weer aan te komen. Weer een heel tof verhaal met alles precies zo geschreven om de spanning erin te houden die je als jonge lezer (en ook oudere lezer) graag wilt hebben in een verhaal. Het hele verhaal is omgeven door magie en dat maakt alles net even dat stukje mystieker dan anders en het leest daarom ook super lekker weg.

ISBN: 9789026155727
Pagina’s: 336