Ikdatemaarwat-SuzanneBuis
‘Luchtig verhaal vol humor en levensvragen’

‘Zeg, waarom heb jij geen leuke vent?’Dertiger Suzanne is die vraag zo zat dat ze zich losrukt van haar werk en een maand op reis gaat: in haar eentje, op zoek naar een antwoord. Ze reist met het vliegtuig en de boot, krijgt een lift aangeboden, verblijft in luxe hotels en op ranzige plekken, volgt een workshop scenarioschrijven en ziet overal films. Vooral in haar hoofd. Suzanne ziet witte paarden en roze wolken – alleen die prins krijgt ze maar niet scherp in beeld. Hij is knap, grappig, spannend, lief, betrouwbaar… maar lijkt hij op Brad Pitt, Jim Carrey (of Cameron Diaz misschien?!) of maakt ze alles te mooi om waar te zijn? Nee. Er is voor iedereen een ware, dat moet gewoon. Maar wáár dan? Op hem wachten is natuurlijk volstrekt achterhaald; Cupido kan kennelijk niet kiezen. Het is tijd om zelf in actie te komen.

Door haar vrienden, vriendinnen en zelfs vreemden wordt Suzanne bijna dagelijks opgejut. Waarom heeft een vrouw als zij nog geen man aan de haak weten te slaan? Om hierop het antwoord te vinden, reist zij naar Canada. Mede door haar ervaringen tijdens de reis en de rust in haar hoofd gaat ze nadenken over haar aandeel in het feit dat de ware nog niet in haar leven verschenen is. Wat doet ze verkeerd? Gelooft ze nog in de liefde na de teleurstellingen die ze te verwerken heeft gekregen? Heeft ze last van bindingsangst of verlatingsangst? Is de ware al voorbij gehobbeld, maar zag ze hem op dat moment niet staan? De grote vraag is natuurlijk: gaat zij de antwoorden vinden waarnaar zij op zoek is?

Enorme humor
Buis heeft de gave om alles met een enorme humor op te schrijven. Tijdens het lezen heb je regelmatig een grote grijns op je gezicht. Mede door de humor gaat dit boek enorm leven. Het boek is geschreven in de ik-vorm. Daardoor heb je het idee dat je een maand lang mee mag kijken tijdens een maand in Suzanne haar leven alsmede haar gedachtes, gevoelens en wat ze meemaakt. Ben je single en zit je ook met dergelijke vragen als Suzanne? Dan is dit boek een absolute aanrader. Maar ook als je zin hebt om een luchtig verhaal doorspekt met levensvragen te lezen.

‘Ik date maar wat’ is op een bijzonder manier tot stand gekomen. Het boek is door lezers ontdekt op TenPages.com. Mensen uit heel Nederland hadden al bij de eerste pagina’s vertrouwen in het succes. Zij kochten samen in recordtempo 2.000 aandelen in ‘Ik date maar wat’. Ervaar nu zelf de magie van dit boek.

Meekijken over de schouder van Suzanne Buis