‘Origin’ is het vierde deel in Jennifer L. Armentrouts Lux-serie, waarin Daemon en Katy van elkaar gescheiden zijn geraakt omdat Katy gevangen is genomen. Daemon zet alles op alles om haar terug te vinden – hij zou zelfs zijn eigen soort verraden. Ondertussen doet Katy, omringd door de vijand, wat ze maar kan om te overleven. Ze is doodsbang, maar wat kan ze doen? Nu de Lux-serie de ontknoping nadert, wordt het verhaal alleen maar spannender. Jennifer L. Armentrout heeft met ‘Origin’ een pageturner vanjewelste geschreven.

Sergeant Dasher is de eerste die Katy ziet wanneer ze weer wakker word. Ze heeft ontzettend veel pijn en weet natuurlijk precies waar dat door komt. Ze is niet meer waar ze gevangen is genomen maar over gebracht naar het beruchte area51 in Nevada, bij de Daedalus. Doordat Katy in gevaar is zijn de rollen van de broers, Dawson en Daemon, nu omdraait. Daemon wil onbezonnen en té snel  te werk gaan om Katy te redden omdat hij weet wat het bij Beth en Dawson heeft aangericht, en Dawson doet er alles aan om hem tegen te houden. Katy word rondgeleid in het gebouw waar ze haar vasthouden en ze vertellen haar dingen die haar niet zinnen, dingen die onmogelijk waar kunnen zijn…. toch? Ondertussen gaat ze steeds meer twijfelen of ze het niet enigszins moet geloven want….zoiets verzin je toch nooit helemaal? Ook Blake is aanwezig wanneer Katy alles te horen krijgt en haar woede jegens hem is nog geen millimeter gezakt. Wanneer Daemon niet krijgt wat hij wilt gaat alles in sneltreinvaart en word de spanning je bijna teveel, en Daemon ook. Luc komt weer in beeld en wil Daemon best helpen, maar voor wat hoort wat en Daemon zal iets moeten doen dat niet zonder risico is om dat voor elkaar te krijgen. De grote vraag in dit deel is vooral, wie kunnen ze vertrouwen? Oude bekenden of nieuwe mensen die bij Katy in de buurt zijn, niks is zeker en des te meer onzeker en dat maakt alles nog intenser dan in voorgaande delen.

De cover kleur is weer heel mooi gekozen en ook heeft bij elk boek zelfs de binnenkant van de voor en achterkant een print wat het bijzonder mooi maakt. De titel kom je later in het boek de weten en brengt een nieuw iets in deze wereld. Daemon weet ook in deze benarde situaties een lach op je gezicht te brengen, hoe onmogelijk dat ook lijkt. Katy heeft in dit deel een veel grotere rol in de zin van dat ze nu meer  laat zien dat ze geen normaal meisje meer is, en dat maakt het extra tof voor het personage Katy, ook luc en zijn vriend Paris komen in dit deel veel vaker aan bod wat de diversiteit van personages wat leuker maakt.  Bizar, freaky en gewoonweg GE WEL DIG is dit deel, wat een spanning, wat een actie. Heerlijk om hierin te mogen verdrinken, al duurt het altijd te kort. Maar het is niet alleen maar spanning, soms had ik echt even een brok in mijn keel en natte ooghoekjes, deze verhalen zijn zo ‘werkelijk’ dat je intens meeleeft met wat ze allemaal meemaken. De pijn en liefde van Katy en Daemon raken je en de onzekerheid in alles maakt je gek. Ik durf deze serie wel tot mijn favorieten te rekenen en ik raadt ze dan ook echt aan aan iedereen die van vreemde wezens, actie, spanning, liefde en humor houdt. Het einde is onthutsend en doet je sidderen van angst en verbazing, oh wat zal het met een einde als dit voor ons gevoel extra lang duren voor het laatste deel er is.

Uitgeverij: Zomer & Keuning
ISBN: 9789401913768
Pagina’s: 457
Prijs: € 15,-

[bol_product_links block_id=”bol_5c1383f54c02e_selected-products” products=”9200000095471313″ name=”Lux serie Deel 4 – Origin” sub_id=”Jennifer L. Armentrout” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”1″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]