‘Opposition’ is het vijfde en laatste deel van de Lux-serie van Jennifer L. Armentrout. Na ‘Obsidian’, ‘Onyx’, ‘Opal’ en ‘Origin’ is ‘Opposition’ de absolute climax van deze young adult-crossover-serie. Katy en Daemon moeten harder vechten dan ooit voor het voortbestaan van de mensheid én van hun liefde. Jennifer L. Armentrout voert je mee naar de wereld van de alien en de boekblogger en sluit de Lux-serie op een geweldige manier af met ‘Opposition’.

Katy zit samen met Archer, de militair/Origin, en Luc zelf in de hut die hij tot zijn beschikking heeft. Katy is in alle staten omdat ze niet weet waar Daemon en de rest is en wat ze van plan zijn. Zullen ze echt doen wat Sergant Dasher beweerde? Daemon is inderdaad met de andere ‘gelande’ Luxen meegegaan dus Dasher zou wel eens gelijk kunnen hebben. De wereld lijkt te vergaan want de Luxen zijn nietsontziend en maken veel slachtoffers. Ook het feit dat Daemon en de rest hun ware ik hebben laten zien werkt niet in hun voordeel en Katy zal moeten zien uit de vogelen aan welke kant Daemon en z’n familie écht staan, want op dit moment ziet het er niet best uit voor Katy en alle anderen die buiten de Luxen gelederen vallen. Er worden complotten gesmeed en bondjes gesloten maar de vraag is nog altijd, ‘wie is er nog te vertrouwen in deze oorlog’?

Wauw wat een finale slag is dit zeg! Vanaf het begin tot het eind zit je met je tenen krom en ingehouden adem te lezen, steeds sneller en sneller tot je bijna zinnen overslaat van spanning (niet doen hoor dan mis je teveel). Het meest intense en heftige deel van de serie kan ik wel zeggen. Ik moet eigenlijk zeggen dat ik gewoon een hekel aan de boeken van Jennifer heb. Waarom? Nou omdat ze zo steengoed zijn, zo onwijs goed geschreven en uitgedacht dat ik ze veel te snel uit heb (grapje dus ik vind ze té geweldig). Ze moeten deze boeken oneindig kunnen maken want wat is het heerlijk om je in deze boeken te verliezen. Schokkende onthullingen ten top in dit afsluitende deel.  De cover heeft weer het typische Lux voorkomen met een heel aparte kleur, ik kan er niet echt uit wat het nu eigenlijk is, oranje? Zalm? Héél zacht rosé? Maar om het even welke kleur het is, hij heeft, als je naar het verhaal, kijkt een perfect passende kleur gekregen. Zoals het verhaal voelt, dat zegt de cover. Over de manier van schrijven heb ik vaker, of misschien zelfs wel elke keer, verteld maar het is zo fijn. Echt geschreven dat je er echt bij bent en het mag zien. De laatste pagina’s zijn intiem en huiselijk en laten je met een goed (maar ook leeg) gevoel achter. Al mag ik wel zeggen dat ik het een redelijk open eind vind en ik hoop dat dat ook echt zo bedoeld is voor wie weet wanneer… In ieder geval kunnen we ons al gaan verheugen op 19 juni 2019, dan komt ‘Shadows’ uit, een verhaal van de Lux serie vanuit Daemon z’n perspectief. Deze boeken zijn in mijn ogen niet voor een bepaalde leeftijd, ze vallen dan wel onder YA maar ook een volwassene kan ze heerlijk lezen. Alles is op precies de juiste hoeveelheid uitgelicht, dat het aliens zijn is zo geschreven dat je kunt geloven dat ze ook echt onder ons zijn (niet het overdreven soort bedenksel). De stomende scènes tussen Daemon en Katy zijn heel mooi geschreven, maar niet té expliciet uitgeschreven waardoor de jongere het niet zou mogen/ kunnen lezen (vind ik). Je leest alles maar niets teveel. En dat is echt een kunst om te kunnen.

Uitgeverij: Zomer&Keuning
ISBN: 9789401913782
Pagina’s: 410
Prijs: € 15,-

[bol_product_links block_id=”bol_5c62acf4a05d4_selected-products” products=”9200000102508184″ name=”Opposition” sub_id=”Jennifer L. Armentrout” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”1″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]