Alle meisjes die erop staan zijn vermist.
En de laatste naam is van jou…
Een dag voor haar zeventiende verjaardag verdwijnt Charlie. Niemand weet waar ze is. Een grootschalig onderzoek wordt opgezet, maar niet alle getuigenverklaringen lijken te kloppen.
Ondertussen tikt voor Charlie de tijd door. Ze heeft maar een paar uur om te ontsnappen. Wordt ze het volgende meisje dat nooit meer terugkomt?
Niets is wat het lijkt.

Dit boek laat je in totale shock achter.

Een dag voor haar zeventiende verjaardag verdwijnt Charlie, een onderzoek loopt maar niet alle getuigenissen kloppen. Voor Charlie tikt de tijd overnacht door, ze heeft nog maar een paar uur om te ontsnappen.

Charlie is het volgende meisje dat we kunnen toevoegen aan de lijst van vermisten. Alleen maakt Charlie nog een kans en de andere meisjes niet meer. Hoe lang of waar ze vast zit weet Charlie niet, maar ze weet wel dat dit niet goed is. Ze hoort een stem die haar opdrachten geeft, en of ze dit overleeft ligt aan haar eigen bereidheid om eerlijk te zijn en op te letten.

Deze uitgave is weer echt té gek vorm gegeven, de kleur is GE WEL DIG gekozen, fel roze met paarse ‘rook’, een roze band eromheen met ‘cute but psycho’ erop, en wanneer je de cover openslaat krijg je een fantastisch mooie layout te zien van vaal paarse rook of linnen doeken. Door deze uitgave ben ik ben echt weer even een echte Mel dweeper en kan ik uren naar het boek kijken. De boodschap die dit verhaal uitdraagt is dat je door groepsdruk dingen gaat doen die misschien niet eens in je aard liggen, maar die je doet omdat je denkt dat een groep je dan meer waardeert. De leeftijdscategorie is 12+ maar de verhalen zijn wel altijd best heftig en ‘volwassen’, dus ik vind het wel verschillen of deze leeftijd klopt, en met dit verhaal helemaal. In dit boek zit namelijk een stuk waarvan ik betwijfel of het wel echt geschikt is voor een meisje van 12, ook al zijn ze tegenwoordig veel te snel ‘wijs'(of althans dat dénken ze). Wanneer Charlie verteld, is dat in een roze lettertype gedrukt wat super tof is om te zien. Ook komen er dagboek fragmenten voorbij die een handgeschreven lettertype hebben gekregen, wat het allemaal net weer dat stukje echter maakt, én alle andere dingen die afwijken van het lopende verhaal krijgen ook allemaal diezelfde fantastische kleur felroze. Wat mij opviel in 1 stukje is dat ze zogenaamd 3hoog zitten, maar over het uitzicht vertellen alsof ze op 33 hoog zitten, zo’n ‘foutje’ heb ik nog niet eerder bij Mel gelezen dus viel het mij wel meteen op. Dit is ook het eerste verhaal waar ik niet doorheb hoe of wat precies, en dat heb ik nog nooit eerder gehad, dus chapeau Mel, je hebt me te pakken dit keer. Het verhaal laat je in totale verbijstering achter, nooit had je kunnen bedenken wat er in dit verhaal aan de hand is en wie al die vreselijke dingen op z’n geweten heeft. Je zult het verhaal zelf moeten lezen om antwoord op deze vragen te krijgen.

Uitgeverij: Fontein
ISBN: 9789026169731
Pagina’s: 224