Wanneer Eline’s baas Boris, hoofdredacteur van het blad Heat, verdwijnt, maakt eerst niemand zich zorgen. Maar als hij na een paar dagen nog steeds niet boven water is, gaat Eline op onderzoek uit. Ze komt erachter dat zijn laatste afspraak met een dame van een high class escortbureau was, maar niet voor een pleziertje. Boris was met een onderzoek bezig.
Eline bijt zich vast in Boris’ verdwijning en komt terecht in de escortwereld. Intussen krijgt degene die Boris dwarsboomde, nu ook Eline in het vizier…

Eline Hagens is journaliste en redacteur bij het magazine ‘Heat’. Haar collega Boris van Zanten is hoofdredacteur. Eline heeft een zwak voor hem. Ze is zelfs verliefd op hem. Het valt haar dan ook meteen op dat Boris opeens afwezig is op de redactie. Na een paar dagen begint ze zich zelfs ernstige zorgen te maken en in zijn agenda en tussen zijn paperassen te snuffelen. Op zoek naar een aanwijzing voor zijn afwezigheid. Ze vindt alleen een briefje met daarop de naam van een dure escort-dame. Ze kan zich niet voorstellen dat Boris zich in deze kringen begeeft, maar ze komt achter veel meer zaken die ze niet achter hem zou zoeken. Eline zoekt middels een verzonnen smoesje contact met het escort-bureau en de betrokken prostituee. Haar vasthoudendheid wordt niet erg gewaardeerd door de dames en nog minder door de bazin Desi van Duijnhoven. Ze slaat alle waarschuwingen in de wind, zelfs als ze persoonlijk zwaar geraakt wordt. Kost wat kost wil ze achter de waarheid komen.

De prachtige, opvallende cover van ‘Verstrikt’ is met zorg uitgekozen en erg toepasselijk voor deze thriller. De diamanten op de lippen en de blinddoek voor de ogen spreken voor zich.
Het verhaal begint met een spannende proloog, waardoor je nieuwsgierigheid gewekt is. Over wie gaat deze proloog en hoe loopt dit af?
Dan volgen er drieënveertig hoofdstukken, afwisselend verteld vanuit het perspectief van Desi, de eigenaresse van escort-bureau Femmetastique en hoofdpersonage Eline, verteld in de ik-vorm. Twee totaal verschillende vrouwen met twee totaal verschillende doelen.
De cursief gedrukte gedeeltes worden verteld door de dader.
Karman heeft een mooie vlotte schrijfstijl, het verhaal leest heerlijk en de spanning loopt ieder hoofdstuk op. De hoofdpersonages worden erg goed uitgediept. Met veel details, zonder saai te worden. Je komt veel over ze te weten en begrijpt hun beweegredenen. Het zijn natuurlijk twee verschillende werelden waar ze in leven. Dan maken er nog talloze interessante personages hun opwachting, allemaal essentieel voor dit verhaal. We maken onder andere kennis met de prostituees van het escort-bureau, hun excentrieke chauffeur en de collega’s van Eline.
Er zitten heel wat verrassende wendingen in dit verhaal, waardoor je steeds ‘je dader’ moet bijstellen. Heel erg knap gedaan.
Dit meesterlijke debuut van Eveline Karman is er eentje, die hoog binnenkomt in mijn recensie top tien. Het verhaal vol hebberigheid, geldzucht, jaloezie en wraak zit zo verschrikkelijk goed in elkaar, alles klopt. De puzzelstukjes vallen op het einde allemaal precies op zijn plek.
Met een verrassende epiloog als bonus.
Hopelijk horen we snel weer iets van deze nieuwe ster aan het thriller-firmament, liefst in de vorm van een nieuw boek…

Eveline Karman schrijft columns en artikelen voor onder andere ‘LINDA.’, ‘GOOISCH… als lifestyle’ magazine, ‘Grazia’ en ‘Marie Claire’. ‘Verstrikt’ is haar thrillerdebuut.