De Mexicaanse Frida Kahlo (1907 – 1954) werd bekend om haar kleurrijke zelfportretten, maar ook om haar flamboyante, tegendraadse persoonlijkheid en scherpe geest. Met fans als Madonna en Beyoncé is zij een hedendaagse icoon van lef, vrouwelijkheid en creativiteit. Van Oscarwinnende films tot T-shirts en interieurinrichting – haar invloed blijft onmiskenbaar.

In Wat zou Frida doen? Leren we leven als zij. Intieme details uit haar leven, gevleugelde uitspraken en haar dappere keuzes inspireren de lezer om net als Frida schaamteloos zichzelf te zijn. Onderwerpen als de liefde, tegenwind en tegenslag, pijn, seks, identiteit of vriendschap – Frida had over alles een mening en was in alles een bewonderenswaardig voorbeeld. Met dit boek ontdekken we hoe we net als Frida kunnen liezen voor authenticiteit en succes, wat ook op ons pad komt.

Wat zou Frida doen? is een biografie over het leven van het icoon Frida Kahlo. Frida Kahlo is bekend vanwege haar flamboyante verschijning, maar nog meer vanwege haar manier van leven vol creativiteit en lef. Een vrouw die sterk in haar schoenen stond, tegendraads was en het leven, wat voor haar vaak zwaar was, voor zichzelf leuk wist te maken. Het is dan ook niet raar dat supersterren als Madonna en Beyoncé haar als voorbeeld zien.

In Wat zou Frida doen? lees je over haar leven en komen intieme details naar voren. Je leest over de weg die Frida heeft afgelegd en de dappere keuzes die ze heeft gemaakt. Je leest als het ware hoe Frida het icoon werd dat ze tot op de dag vandaag is. Daarnaast is Wat zou Frida doen ook een gids die je dingen leert. Je leert hoe Frida denkt en wat zij zou doen in met hedendaagse uitdagingen van het leven. Dit wordt kracht bijgezet door haar rake uitspraken. Aan het einde van elk hoofdstuk deelt de auteur tips die in het verlengde liggen van de denkwijze van Frida, zoals jezelf blijven, de aandacht opeisen en het leven leuk maken.

Dit alles zorgt ervoor dat Wat zou Frida doen een leuk en interessant boek is om te lezen, maar zeker inspirerend leest. Naast dat je in dit boek veel informatie over het icoon zelf leest, leer je ook hoe je zelf zo’n icoon zou kunnen worden. Voor fans van Frida is dit boek een absolute must read, maar ook als je steviger in je schoenen wil leren staan, hoe je ondanks tegenslagen toch kunt genieten van een mooi leven en in je kracht wil leren staan is dit boek een echte aanrader.

Uitgeverij: Kosmos
ISBN: 9789021583099
208 pagina’s