Een zinderende YA fantasyroman over de strijd tussen plicht en geweten, leugens en waarheid, heersen en overheersen.

Shirin haat zichzelf en de ziwanenschubben op haar borst. Tot haar verbazing wordt juist zij door de representanten van de vier goden aangewezen voor de belangrijkste missie ooit. Zij moet de zwarte Ziwaan doden die volgens het Zirakel de wereld voorgoed zal veranderen. Dit is haar kans om meer dan een mislukkeling te zijn, maar de tussenkomst van opperziwoot Angelica en prinses Verony verandert alles. Als de drie oog in oog komen te staan met elkaar, ontbrandt er een felle strijd tussen eigenwaarde, rechtschapenheid en machtswellust. Wie zal er als sterkste uitkomen en niet alleen het lot van de zwarte Ziwaan, maar dat van de hele wereld bepalen? Een zinderende YA fantasyroman over de strijd tussen plicht en geweten, leugens en waarheid, heersen en overheersen.

In Zirakel trekt auteur Bianca Mastenbroek je mee in de door haar haar zelf gecreëerde fantasy wereld. Weer een heel ander verhaal dan haar vorige uitgave die ik van haar las, het deels op waarheid gebaseerde Dagboek van een zwarthemd. Dat is het bijzondere aan de boeken van deze auteur, ze is een kei in het schrijven van verhalen waar een kern van waarheid en een stukje geschiedenis in zit, maar ook voor een compleet verzonnen verhaal en dito wereld draait Bianca haar hand niet om. Over een veelzijdige auteur gesproken!

Haar nieuwste uitgave is het zinderende fantasyverhaal over Shirin, een meid die een hekel aan zichzelf heeft, vooral om hoe ze eruit ziet met haar ziwanenschubben op haar borst. Maar dan krijgt Shirin de kans om zich van een andere kant te laten zien als ze wordt uitgekozen voor een belangrijke missie. Volgens het Zirakel zal de zwarte Ziwaan de wereld blijvend veranderen, aan Shirin de taak om dit te voorkomen en de zwarte Ziwaan te doden. Deze uitdaging lijkt nog ingewikkelder te worden als opperziwoot Angalica en prinses Verony ook het pad van de zwarte Ziwaan kruisen. Wat volgt is een strijd om macht vol spanning en magie.

Zirakel trekt je direct mee in het verhaal, in een flink tempo worden verschillende verhaallijnen uitgezet die gaandeweg het boek mooi bij elkaar komen. Door de goed uitgewerkte personages leer je iedereen al snel kennen en dat geeft het verhaal de nodige diepgang. Een maal begonnen in Zirakel leest het verhaal lekker weg, voor je het weet heb je het boek uit en hoop je op een volgend deel. Voor liefhebbers van een spannende YA is Zirakel een boek dat je niet mag missen!

Uitgeverij: Celtica Publishing
ISBN: 9789493158580
288 pagina’s