Eindelijk heeft de tv-ontvanger besloten dat foutcode 12 toch wel erg leuk is en is daar in blijven hangen. Dat heb ik weer! Meestal doet de tv-ontvanger het wel weer snel nadat ik aantal handelingen heb gedaan, maar dit keer was die foutcode 12 vreselijk hardnekkig!

Ik besluit, nadat die foutcode 12 al meer dan 24 uur aanwezig was, naar de stad te gaan. Helaas… in de winkel doen ze alleen mobiele sector. Ik moet dus echt toch met klantenservicebellen. Ik leg beleefd uit dat ik slechthorend ben en dus liever per mail of twitter of facebook met het bedrijf communiceer. Ja, maar u moet toch echt bellen, zei die meneer. Kan uw familie of uw buren niet voor u bellen, zei die meneer. Nee meneer, ik ben graag onafhankelijk en doe dingen liever zelf.

Naar huis, met nieuwe tablet, besluit ik toch maar te bellen. De reden waarom ik aarzel om te bellen is dat op technische afdelingen vaak mannen werken en ik heb juist moeite met mannenstemmen door de telefoon. Gezicht tot gezicht is het geen probleem want dan gebruik ik liplezen ter ondersteuning. Maar ik heb gewoon door de eigenlijk toch wel klantonvriendelijkheid geen keuze. Want door zo beleid dwingen ze doven en slechthorenden afhankelijk te moeten zijn van een ander. En dat verbaas mij gezien de technologie van nu. Er is facetime, skype, whatsapp, twitter, facebook, mail, maar alleen soms moet je uren wachten op reactie en sommige dingen wil je gewoon meteen beantwoord hebben net als elke horende die belt en meteen antwoord krijgt.

Dus woensdag geen tv, donderdag gebeld en samen met die meneer van het bedrijf gekeken naar alle mogelijke opties om dat hardnekkige foutcode 12 eruit te schoppen. Maar ik verdenk mijn tv-ontvanger van ontrouw en die vindt die foutcode 12 wel heel gezellig. Ik word doorverbonden naar een tweede lijn. En krijg nu een mevrouw met een accent aan de lijn (ook lastig te verstaan) en ook met haar heb ik alles doorgenomen, maar helaas, tv-ontvanger ziet het nog steeds zitten met die foutcode 12. Uiteindelijk na een half uur ofzo werd er gezegd dat ik nieuwe tv-ontvanger krijg. Fijn! Weer een dag zonder tv.

Zonder enig medelijden zet ik de stroom uit van de tv-ontvanger, wat betekent, einde relatie met foutcode 12. Alhoewel nu mijn fantasie aan de haal gaat en dat ze misschien ergens achter de schermen verder gaan met hun relatie.

Vrijdag wordt ook een tv-loze dag. Ja, ik kan wel op mijn nieuwe tablet bekijken maar… ik kan opgenomen series en films niet bekijken, het loopt continue vast. Dus dan maar verder met het boek. Zaterdag was ik gezellig de hele dag de hort op en ja hoor, ze zijn geweest. Maar ze moesten mijn handtekening hebben als bewijs van ontvangst… Dat wordt dus een tv-loze weekend, vind ik het erg? Ergens nee, heerlijk veel gelezen en andere dingen gedaan. Gistermiddag is het nieuwe tv-ontvanger gekomen en ik houd mijn hart vast… Is het ook zo verrader of… Maar nee, het doet het! Yes! Ik kan weer tv kijken. Maar ik ben er toch achter gekomen dat ik mijn dagen ook goed door kan komen zonder tv.

written by

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.