9200000030135092

Een schitterend verhaal over liefde en verlies, en de moed om de juiste beslissing te nemen wanneer je leven letterlijk in je eigen handen ligt.
Het leven van de 17-jarige Mia draait om muziek: ze wil graag naar het conservatorium en haar vriend Adam speelt in een populaire rockband. De toekomst ziet er rooskleurig uit. Maar wanneer Mia met haar ouders en broertje een dagje uitgaat, gebeurt er iets waardoor haar leven in één klap verandert…

Het begin is erg komisch wanneer die ene kleine sneeuwvlok ervoor zorgt dat e hele stad plat komt te liggen en dus ook alle scholen “sneeuw-vrij” krijgen. Teddy, Mia’s broertje van acht jaar, ontsteekt in complete euforie om vervolgens op zijn drumstel r een solo uit te rossen van blijdschap. Ze besluiten tijdens het ontbijt om met het gezin een leuk dagje weg te doen omdat de sneeuwval hun alles meevalt en stappen in de auto. Dan slaat het noodlot toe.

De overgang van Mia haar verhaal over de sneeuwvrij en het ongeval is vrij abrupt en onverwachts. Er word erg mooi omschreven door Mia wat de belevingen en gevoelens zijn van de nabestaanden van zo’n noodlottig ongeval. In het verhaal verteld Mia over haar leven, en doordat ze als geest achter haar lichaam aan loopt ziet ze ook wat haar familie doormaakt, maar of dat genoeg is om de juiste keuze te maken is tot op het eind onduidelijk.
Mia’s leven bestaat voornamelijk uit het cello spelen en de bezieling die ze erin legt sijpelt door het verhaal heen, door de muziek heeft ze ook haar vriendje Adam ontmoet, Adam is een rockster van een ineens snel opkomend bekent bandje, over haar vriendschap met Kim, het leven in haar familie en nog veel meer maar vooral ook over de angst die nu in haar familie leeft omdat zij in coma ligt.

De keuze is aan haar, blijft ze of gaat ze, wat haar keuze word blijft tot op de laatste bladzijde onbekend en dat vind ik erg knap gedaan van de schrijfster omdat je meestal wel enig idee hebt waar het op uit gaat draaien.

Een emotioneel geschreven verhaal over een meisje dat haar hele familie verliest en voor een allesbeslissende keuze komt te staan. Het verhaal word gebracht met een lach en een traan, de lach omdat de schrijfster heel goe de jonge meiden dingen en praatjes weet te pakken en een traan omdat de gevoelens heel oprecht beschreven worden en ze daardoor uit het verhaal spatten en niet te missen zijn.

ISBN: 9048821711
224 pagina’s