Trinity is de laatste van haar soort. Ze heeft een bijzondere gave en leeft al jaren op een geheime locatie, bewaakt door de wachters. Als de demonen ontdekken wat haar kracht is, zullen ze haar vermoorden. Als Trinity hoort dat er buiten iets leeft dat zowel demonen als wachters vermoordt, stort haar wereld in. Ze kan niet anders dan uit haar veilige omgeving vertrekken om zichzelf en haar familie te beschermen.

Trinity woont in een wachtersclan in de bergen van west Virginia, een clan waarvan nagnoeg iedereen denkt dat ze gewoon maar een sneu mensenweesje is waar ze voor zorgen, maar niets is minder waar. Trinity heeft krachten en die worden steeds sterker. Trinity zit ‘aan Misha vast’, als zij sterft sterft hij ook, maar als hij als eerste zou sterven breekt hun band en komt er gewoon een nieuwe wachter voor in zijn plaats om haar beschermer te zijn. Wanneer er woestelingen in de buurt van de vesting opduiken gaan alle alarmbellen af en wordt de situatie ernstige dan eerst gedacht. Trinity moet keuzes maken die iedereen op scherp zetten en alles verscheuren, maar die echt nodig zijn om alles tot een goed einde te brengen…. al is het nog maar de vraag of dat gaat lukken.

Tijd om rustig op gang te komen krijg je niet, meteen kom je in een gevecht terecht. In deze boeken kan ik mij volledig verliezen, vanaf bladzijde één. Het is zo fijn geschreven, zo easy-going en te veel dingen zijn zo onwijs herkenbaar dat ik erdoorheen vlieg, en dat is fijn…. en ook weer niet, want uit is uit. Trinity is een personage apart, tot ver in het verhaal krijg je wel hints over haar en wie ze is, maar je weet eigenlijk niet precies wie of wat ze is, en die onbekendheid is zowel tof als irritant, omdat je (ik, in dit geval) ongeduldig ben, het gewoon wilt weten. Er wordt in dit deel(uiteraard) veel terug gepakt naar eerdere series van Armentrout, de Lux-Origin- en Brightest series en personages, dus het is absoluut aan te raden om de voorgaande boeken/ series ook gelezen te hebben als je wilt weten wie de genoemde personages precies zijn. Voor de betekenis van de titel moet je bijna het hele boek wachten maar wee o wee dat de het de meest heftige titel is die ik ooit heb gezien. Je krijgt onverwachte wendingen in dit verhaal te verduren, en ik kijk zo ontzettend uit naar het volgende boek van Jennifer, want de laatste bladzijde omslaan was het ergste dat ik begin 2021 heb moeten doen. Als het einde alleen je al niet aangrijpt en tranen in je ogen brengt, dan doet het dankwoord dat wel, wat een heftige ‘bekentenis’ van Jennifer, en ik ben er echt even stil van.

— ‘Storm and Fury’ is het eerste deel van de Harbinger-serie van Jennifer L. Armentrout, een spin-off van de eerder verschenen Dark Elements-serie. Een spin-off is een verhaal gebaseerd op voorgaande boeken, en dat is dit verhaal zeker, Trinity mag dan ‘nieuw’ zijn, Zayne en veel anderen zijn dat niet. Dus om het verhaal echt te snappen zul je toch de voorgaande delen gelezen moeten hebben —

Uitgeverij: Zomer en keuning
ISBN: 9789020538403
Pagina’s: 510