dagboek-van-een-minnares

Wat gaat er om in een vrouw die als ‘die ander’ wordt bestempeld? Waarom laat ze zich verleiden om het aan te leggen met een man die bezet is? Deze minnares wil haar verhaal doen, weliswaar anoniem, maar ze wil dolgraag haar kant van het verhaal laten horen. Want het leven van een minnares gaat niet altijd over rozen…

Dagboek van een minnares is zo openhartig en spannend als de titel doet vermoeden. Laat je ook meeslepen.

In Dagboek van een minnares kun je heerlijk meespieken hoe het leven van een minnares in elkaar zet. De minnares komt per toeval in contact met haar minnaar en valt als een blok voor hem. Achter in haar hoofd spreekt een stemmetje dat dit niet is zoals het hoort, maar de passie blijkt sterker. Gaandeweg raakt de minnares steeds meer betrokken bij het leven van haar minnaar. Waar hij eerst enkel een lekkere vent voor in bed lijkt, blijkt hij getrouwe en zelfs een gezin met twee dochters te hebben.

Haar affaire blijft geheim, tot ze er wel met iemand over moet praten. Haar zus blijkt zelf bedrogen te zijn en verafschuwd de relatie dan ook. De minnares had dit uiteraard verwacht, maar zit inmiddels in het web van passie en liefde. Ze hoopt dat haar minnaar zijn gezin zal verlaten, maar niets blijkt minder waar. Zal ze blijven voor deze man, of uiteindelijk toch kiezen voor een ander, iemand die wel volledig voor haar wil gaan?

Dagboek van een minnares is een bundeling van het eerder op Vrouw gepubliceerde feuilleton. Heerlijk om alle delen achter elkaar te kunnen lezen. Op de site van Vrouw is de serie ontzettend populair en daar kan ik me alles bij voorstellen. Alsof je stiekem mee mag kijken in deze spannende, maar vooral verboden relatie. Soms had ik medelijden met haar, zij hunkert soms ontzettend naar zijn liefde en zijn lichaam, maar moet steeds weer haar beurt afwachten tot hij tijd heeft en zich van zijn gezin kan losmaken. Best interessant om het verhaal van ‘die andere vrouw’ eens te horen. Het boek leest als een trein, met name door de korte stukjes, die je als vanzelf uitnodigen de volgende aflevering te lezen. Heerlijk om te lezen, moeilijk om weg te leggen.

Uitgeverij: The House of Books
ISBN: 9789044352498
240 pagina’s