Cover De kracht van aandacht

De Kracht van Aandacht
In dit boek vind je een praktische uitleg over de inhoud en toepassing van Aandacht, Meditatie en Mindfulness. Het presenteert een model van kwaliteit van bewustzijn, en van verdieping van reflectie. Het beschrijft de stappen op het Pad van bewustzijnsontwikkeling van het begin tot het resultaat, de realisatie van de natuur van je geest.

Rust en ruimte
Als je een moment neemt om je geest te observeren dan merk je dat hij constant in beweging is. Je ziet al snel dat je geest meestal in een staat van ongecontroleerde onrust is. Het maakt dat je vaak onrustig en druk in je hoofd bent. We kennen allemaal de ervaring dat we eerder achter de feiten aanlopen dan dat we onze geest in de hand hebben.

Trainen van je geest
Voor innerlijke rust en ruimte zullen we onze geest moeten trainen. De tradities waaruit de technieken van meditatie en mindfulness voortkomen geven aan dat het doel ervan het trainen van onze geest is. Het betekent simpelweg dat we door onze aandacht te (kunnen) richten we niet langer automatisch in allerlei oude gewoonten van denken en doen verzanden. Het zijn uiteindelijk deze oude geconditioneerde patronen die ons de stress, onrust en onzekerheden opleveren, en niet onze omstandigheden.

De Kracht van Aandacht neemt je mee in jezelf en geeft inzicht in hoe je daadwerkelijk van binnen tot rust kunt komen. Het is een praktische gids die je begeleidt op de zoektocht naar je eigen kern. Waar sta je voor en hoe volg je je eigen pad. Om tot deze antwoorden te komen studeerde en mediteerde Ramo de Boer de afgelopen 33 jaar in meerdere spirituele tradities. De laatste 16 jaar hiervan legde hij zich toe op het Tibetaans Boeddhisme.

Wat De Kracht van Aandacht zo bijzonder maakt is dat het geen belerend boekje is. Juist doordat de auteur zelf op onderzoek uit is geweest en zelf ondervonden heeft waar de kracht van het trainen van je geest ‘m in zit, zorgt dat het boekje toegankelijk is. Zo is het boekje opgedeeld in zes onderdelen waarin stap voor stap wordt toegewerkt naar een beter inzicht in jezelf. Door je aandacht op de juiste manier te gebruiken en je ervaringen hierin te verwerken leer je om te kijken naar jezelf en de manier waarop je in het leven staat. Wanneer je rust en ruimte in je eigen geest kunt creëren zal je dat verder helpen op je pad in dit leven.

Aan De Kracht van Aandacht heeft de auteur duidelijk veel zorg besteed. Graag wil hij overbrengen wat hij zelf heeft mogen ontdekken en ervaren in de jaren tijdens zijn studies en meditaties. Daarin is hij dan ook zeer zeker geslaagd. Een uitstekend boekje om zo geregeld eens door te bladeren, in te lezen, je in te verdiepen en aan te zetten tot zelfreflectie. Wanneer je op zoek bent naar een handig, leesbaar boekje rondom het trainen van je geest is De Kracht van Aandacht je zeker aan te raden.

Uitgeverij: BaasInEigenGeest
ISBN: 9789082063905
Prijs: € 12,75