Dikke tot in de greep van de roofboeken

Totsmania, het verborgen land achter de regenboog is in gevaar!
Reusachtige boeken met vervaarlijke tanden verschijnen vanuit het niets in de lucht en duiken naar beneden om vervolgens Totten te ontvoeren. Maar ook Geinkwezels, Dwergen, Mensen en dieren zijn het slachtoffer!
Dikke Tot reist terug naar Kwezelee, vanwaar hij samen met zijn vrienden Professor Giller, Kieteltje, Trippel de Reusachtige en Clara Spotvogel de strijd aanbindt met deze roofboeken. Een strijd die hen helemaal naar de Vergeten Vlakte zal voeren. Samen trotseren ze onder meer het zomp en wie is die geheimzinnige tovenaar Picodorus?

Gé Ansems neemt je wederom mee op avontuur in de sprookjesachtige wereld van Totsmania. Deze keer krijgt Dikke Tot te maken met wel heel bijzondere wezens; de roofboeken. Voor Dikke Tot zit er niets anders op dan terug te reizen naar Kwezelee en samen met zijn trouwe vrienden de strijd aan te gaan met de beangstigende roofboeken, waarvoor niemand in Totsmania veilig lijkt te zijn.

Net zoals deel één, Dikke Tot en de slaven van het Giegelbos, is dit tweede deel ook bijzonder leuk om te lezen. Juist wanneer je het eerste deel hebt gelezen en sommige personages al kent, gaat het boek als het ware voor je leven. Dit is niet in de laatste plaats te danken aan de fijne, gedetailleerde schrijfstijl van deze auteur. Het verhaal druipt van de fantasie en trekt je even helemaal weg uit de werkelijke wereld. Daarnaast hebben de fantasiefiguren van Gé hier en daar wat bijzondere, menselijke trekjes. Dit geeft dat het verhaal – ondanks de fantasie – iets van werkelijkheid met zich mee brengt. Je zou zomaar kunnen geloven dat het land Totsmania echt bestaat.

Wanneer je graag fantasievolle en sprookjesachtige verhalen leest is Dikke Tot in de greep van de roofboeken een echte must read. Hierbij maakt het niet eens uit hoe oud je bent want het boek is geschikt voor de wat oudere jeugd, maar zeker zo mooi om te lezen als volwassenen. Een prachtige manier om soms eens te ontsnappen aan de drukte van alle dag.

Uitgeverij: Macc
ISBN: 9789078437123
394 pagina’s