‘Rage and Ruin’ is het tweede deel van de spannende fantasy-serie Harbinger van Jennifer L. Armentrout. Trinity moet alles op alles zetten om de Harbinger te vinden, een wezen dat Wachters en demonen zonder reden vermoord. Ondertussen ontstaan er gevoelens tussen Trinity en Zayne, maar als zij erachter komen dat ze niet samen kunnen zijn, probeert Trinity haar gevoelens voor Zayne te vergeten. Als de spanning oploopt merken ze pas hoe erg ze elkaar eigenlijk nodig hebben. Zal het hen samen lukken om hun krachten te bundelen en de kwade, duistere krachten van de Harbinger te verslaan?

Wanneer Trinity wakker wordt in het appartement van Zayne, gaat alles haar weer dagen. Alles dat er de afgelopen dagen is gebeurd, en vooral wat er niet is gebeurd. Wat zij met Zayne heeft, dacht te hebben of niet meer kán hebben. Helaas blijven de gedachten en herinneringen aan Misha ook niet achterwege en zal Trinity die gevoelens onder ogen moeten gaan zien en een plekje gaan geven. Trinity moet Bael en de voorbode zien te vinden omdat ze allebei verband houden met wat er allemaal aan de gang is, het uitmoorden van de wachters en demonen, maar ook om wat haar vader heeft gezegd, dat het Trinity zelf ook betreft. Onze knappe kroonprins van de hel, Roth, heeft nog een schuld te innen bij Trinity en die komt hij maar wat graag halen en Trinity kan geen nee zeggen waardoor ze in een lastig pakket gebracht wordt. Ook ontdekken ze een nieuwe bedreiging die rondwaart en alles nóg lastiger maakt dan het al is, schaduwvolk, hoe komen ze waar ze zijn en vooral waarom en door wie? Bael en de voorbode zullen gevonden moeten worden, en snel ook want het eind der tijden blijkt eraan te komen als ze hun bronnen mogen geloven.

De omslag is weer ONWIJS gaaf, de bruin- oranje en rode kleuren spatten van het boek af, en in combinatie met de gouden bliksem en de compleet zwarte snede, is het aanzicht in één woord WAUW. Weer de veren en de bliksem die je de omslag in trekken en de sfeer neerzetten voor het verhaal. De schim Kruimel, die al jaren een soort van roomy is van Trinity, is ook in dit deel weer present, en hij maakt het verhaal erg grappig, maar ook de humor bij de rest van de personages is weer heerlijk aanwezig en ik geniet daar echt van in een verhaal als deze. Armentrout weet de kunst van het  verdelen van humor en het serieuze te perfectioneren, en ook dat maakt deze verhalen zo fijn om te lezen. Dit deel van de serie is ontzettend pijnlijk, en wat ik daarmee bedoel moet je zelf ontdekken, maar bepaalde situaties en dingen tussen en met Trinity en Zayne zijn heel pijnlijk, waarmee ik niet perse doel op liefde. Hoe liefde kan worden misbruikt, gevaarlijk kan zijn en tegelijkertijd ook het mooiste op aarde kan zijn, dat leer je wel in dit deel van Harbinger serie, medelijden, afkeer, verdriet en liefde voel je wanneer je dit deel leest. Het einde is alles in één, de tranen stroomde over mijn wangen en ook kreeg ik een glimlach op mijn gezicht, wat een verrassend einde weer. Ik ben heel benieuwd hoe Armentrout deze serie verder verteld, want deze verhalen zijn echt mindblowing en verslavend. Ik vind deze boeken heerlijk om te lezen en ik hoop dat Armentrout keer op keer opnieuw deze wereld betreed en verrassend nieuw aan ons Armentrout-verslaafden brengt.

Uitgeverij: Zomer en Keuning
ISBN: 9789020542318
Pagina’s: 558