Zelf kleding maken met duurzame tips en patronen van Bomb

Meedoen met de fast fashion-industrie, dat doen Lea en Noëlle al jaren niet meer. Zij maken alles zelf: van kleding tot accessoires, en dat is helemaal niet zo moeilijk als je denkt.
In Hoe maakt u het? kun je nu zelf de kleding maken die je altijd al wilde hebben, op een unieke en duurzame manier. Noëlle en Lea delen niet alleen hun patronen met bijhorende stap-voor-stapuitleg én video-tutorials, maar ook hun geheime tips over waar je de mooiste stoffen kunt vinden, in de winkel en in je eigen huis.

Hoe maakt u het is een fijn boek wat gemaakt is door Noëlle en Lea. Deze dames zijn beide fan van mode, maar vonden dat de hedendaagse fashion-industrie wel wat te wensen overliet. Samen bedachten zo hoe dat beter kon en richtte het Nederlands duurzame merk Bomb op. Met Bomb stimuleren zij om zelf kleding te maken, maar dan op een unieke en duurzame manier.

En dat is de dames zeker gelukt, want wat een fijn boek is dit! Na een voorwoord wordt uitgelegd wat je nodig hebt om kleding te maken, noemen de twee fashionista’s hun eigen favorieten en geven ze in meerder hoofdstukken tips en trics hoe je aan de slag moet gaan met je naaimachine, de patroonbladen en alles wat nodig is. Aan de bolletjes bij elk ontwerp, o= Iedereen kan dit! oo= Next level! ooo= Voor de fanatiekelingen!, zie je meteen of een kledingstuk simpel, wat moeilijker of een uitdaging is om te maken.

Wat het boek echt compleet maakt is de codes die je kunt scannen waardoor je de bij diverse filmpjes terecht komt waar je ziet hoe de kleding wordt gemaakt. Als beginneling helpen de filmpjes je fijn op weg, maar ook voor gevorderden zijn de filmpjes leerzaam. De tips over stoffen, het verhaal over de dames zelf en hun kijk op de mode maken dit boek helemaal af.

Naast dat Hoe maakt u het? een superfijn boek is, is ook de benadering van je eigen mode maken -uniek en duurzaam- helemaal van deze tijd. Hoe maakt u het? is een boek dat niet mag ontbreken in je boekenkast als je zelf je eigen kleding wil maken.

ISBN: 9789401476737
144 Pagina’s
Prijs: € 22,99