In zijn eerste en enige autobiografie vertelt poplegende Elton John het verhaal van zijn buitengewone leven: hoe het verlegen jongetje Reginald Dwight transformeerde tot de 23-jarige ster die het publiek tijdens zijn eerste Amerikaanse tournee verbijsterde met zijn felgele tuinbroek en een handstand.

Openhartig schrijft hij over de eerste afwijzing van zijn werk tot het bestormen van de hitparades; over de vriendschappen met Bernie Taupin, John Lennon, Freddie Mercury en George Michael; over de excessen en de verslavingen die hem decennialang in hun greep hielden, maar ook hoe hij weer clean werd en eindelijk zijn grote liefde vond. Dit is Elton John – warm, grappig en oprecht – over zijn muziek en relaties, zijn successen en zijn mislukkingen.

Ik is het autobiografische boek van de zanger Elton John waarin hij verteld over zijn leven, en dat in de breedste zin van het woord. Dit boek gaat niet alleen over de artiest maar vooral over de mens erachter. Zo vertelt hij openlijk over hoe hij in sommige periodes van zijn leven met dingen omging en zeker niet altijd even vriendelijk en aardig is geweest. Dat dit te maken heeft met zijn verslavingen is Elton ook eerlijk over. Naast de zanger en entertainment leer je ook de voetbalfan in hem kennen. Elton is immers grote fan van Watford FC waarvan hij jarenlang eigenaar en sponsor is geweest. Natuurlijk komt ook zijn muzikale carrière uitgebreid aan bod. Hoe hij hard gewerkt heeft gewerkt om te komen waar hij nu uiteindelijk is, maar ook zijn bijzondere vriendschappen met beroemde artiest-collega’s.

Ik van Elton John is een autobiografie zoals je die graag wil lezen; niet alleen de glamour en glitters, maar ook de dingen die minder goed zijn gegaan. Elton is boven alles vooral erg eerlijk. Hij neemt geen blad voor de mond en spaart ook vooral zichzelf niet. Een open en eerlijk boek over een ware poplegende dat bijzonder is om te lezen, of je nu fan bent van Elton John of niet.

Uitgeverij: Lebowski
ISBN: 9789048838714
416 pagina’s