De veertienjarige Esther woont in een saai dorpje in de Pyreneeën en leidt een doodnormaal leven. Ze heeft een bijbaantje in de supermarkt, helpt haar moeder in het huishouden en wil met haar vriendinnen naar een feestje. Maar aan dat zorgeloze leventje komt een einde … Op een avond, als Esther alleen thuis is, dringen drie mannen het huis binnen en vallen haar aan. Ze spuiten een vreemde vloeistof in haar nek en bedreigen haar. Voor Esther weet wat er gebeurt, zijn ze weer verdwenen. De volgende dag is alles anders. Esthers lichaam lijkt niet meer hetzelfde. Ze wordt sterker en sneller, en haar zintuigen zijn hypergevoelig – maar ze is niet veilig. De drie mannen maken jacht op haar … Wat willen ze in hemelsnaam?

Een meeslepend en spannend verhaal met scherpe tanden en wilde haren, dat je zal laten huilen naar de maan. Voor lezers vanaf 14 jaar.

Een doodgewoon meisje van veertien jaar met een heel normaal leven, genaamd Esther, is op een avond alleen thuis. Drie mannen dringen het huis binnen en spuiten een onbekende vloeistof in haar lichaam. Vanaf dat moment verandert haar leven. Omdat haar zicht, gehoor en reuk sterker zijn geworden, voelt ze zich een buitenstaander. Als de mannen nog een keer terugkomen en haar moeder wordt geïnjecteerd en voor dood achtergelaten, zoekt ze hulp bij Hector, een vriend van haar ouders. Ze gaat naar een andere school, om haar belagers te ontlopen. Daar word ze vreselijk gepest door Sandra, de ex van Jonathan, een jongen waar ze goed mee op kan schieten.
Jonathan en Esther blijken dezelfde eigenschappen te hebben. Samen voelen ze zich sterk en er lijkt zich langzaam een liefde te ontplooien.
Maar zijn ze opgewassen tegen de drie mannen die ze achtervolgen? En wat willen ze eigenlijk van haar?

Dit eerste deel van de trilogie, ‘In de ban van de wolf’ is het debuut van Christine Charliers. En ik mag wel zeggen, een fantastisch debuut. En met een prachtige cover, die zeker opvalt in de boekhandel.
Het etiket Young Adult is prima, maar ook als volwassen lezer word je niet teleurgesteld. Het boek begint al met een spannende proloog, die later naadloos aansluit in het verhaal. Je wordt al meteen getriggerd om verder te lezen. Het verhaal is goed opgebouwd, met prima gedoseerde spanning, fantasy-elementen en romantiek. De fantasy-elementen zijn behoorlijk realistisch neergezet. Zo heeft Christine ook flink wat research gedaan als je kijkt naar de medische informatie en de eigenschappen van wolven.
Ze heeft een erg prettige en beeldende schrijfstijl. De personages zijn erg goed neergezet, en dat geldt zeker voor Esther, een puberend meisje, met onzekerheden en problemen die bij haar leeftijd horen.
Christine Charliers is een Belgische schrijfster, met regelmaat komen er dan ook typische Belgische uitdrukkingen voor in het boek. Dit heeft natuurlijk verder geen invloed op het verhaal, maar het is buitengewoon charmant.
Al met al een geweldig debuut, ik ga snel verder met deel twee!

Christine Charliers (1981) bracht haar jeugd door in een dorpje vlakbij Leuven, Herent. Uit haar rapporten blijkt wat voor kind ze was, ver weg met haar gedachten, moet vaak uit haar dromen gewekt worden. Christine leest veel, maar liefst niet tijdens de les.
Na het lezen van o.a. Twilight dacht ze bij zichzelf, ik kan dit ook. Ze begon in 2012 met schrijven en kwam na enige worsteling met resultaat. In de ban van de wolf is haar debuut voor Young-Adults.

Uitgeverij: Clavis
ISBN: 9789044824056
Aantal pagina’s: 300
Prijs: €19,95

[bol_product_links block_id=”bol_5bfc46ab3cca2_selected-products” products=”9200000036417728″ name=”In de ban van de wolf” sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”1″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]