Kerst met de krijtjes is een bijzonder prentenboek van Drew Daywalt en Oliver Jeffers. Iedereen, zelfs een krijtje, weet dat cadeautjes géven leuker is dan ze kríjgen. In dit bijzondere boek vieren Teun, de krijtjes en hun families kerst. Ze sturen echte brieven en kaarten (die je uit hun envelop kunt halen) en delen ook cadeautjes uit. Prachtige spin-off van Zilveren Griffelwinnaar en bestseller De krijtjes staken! Met zes enveloppen vol kaartjes, spelletjes, uitklap-pagina’s, een poster en meer!

Kerst met de krijtjes is een verrassing om te krijgen. Wanneer je het voor het eerst in handen krijgt zit het in folie, en dat moet ook wel, want de inhoud is verrassend kostbaar. Kerst met de krijtjes is een spin-off van de griffel winnende ‘De krijtjes staken’. Dit fantastische leuke, speelse boek zit vol met grappige en leuke dingen. Er zitten zes enveloppen in vol met kaartjes, brieven, een uitklap-pagina, een poster en nog veel meer om te bekijken en te knutselen. Wat je ziet in dit boek is dat geven toch echt leuker kan zijn dan krijgen, en dat maakt dit boek nog veel leuker dan het al is. De omslag bestaat uit illustraties gemixt met foto’s, wat een heel leuk en speels effect geeft. Wanneer Teun met zijn krijtjes een kerstkaart aan het maken is komt de eerste kerstkaart (of eigenlijk kerstbrief) binnen, maar …. deze is niet voor Teun maar voor het perzik kleurig krijtje. Wanneer je de enveloppe opent en de brief leest begint het knutselfeest pas echt. Er zit namelijk een echte vakantiekaart in van papa en mama én allemaal uitknip poppetjes en kleding. Nu heb ik één enveloppe verklapt, maar de rest zul je toch echt zelf moeten gaan bekijken. De illustraties lijken wel echt met krijtjes gemaakt en dat geeft het verhaal het speelse effect me dat je hierin wilt hebben.

Drew Daywalt is de schrijver van de prentenboeken serie ‘de krijtjes’, maar eigenlijk is hij filmmaker. ‘De krijtjes staken’ heeft de Zilveren Griffel in 2015 gewonnen.

Oliver Jeffers is één van de grootste kunstenaars van deze tijd. Jeffers werkt aan elk krijtjes boek mee, en dus heeft de complete krijtjes serie precies de juiste feeling en hetzelfde uiterlijk.

ISBN: 9789026153891