Gevoelsimpressies met illustraties over liefde en wat meer. Waarbij VENUS, de Godin der liefde, de muze is. Als een laatste roep. Deze gevoelsimpressies in zich herhalende aanwezigheid, rond fladderen in de grote verwachting dat zij neerdalen op andere geesten. In een besef van troostende schoonheid, waarin illusie en werkelijkheid elkaar ontmoeten.

Lief leven dat ik u kus is de nieuwe dichtbundel van Kees Leeuwenrink of zoals hij zelf zegt Gevoelsimpressies over liefde en wat meer. Die gevoelsimpressies zijn er in de breedste zin van het woord. In deze bundel beschrijft Kees zijn gevoel en zijn visie op het leven, het heden, verleden en de liefde. Liefde voor de ander, maar ook zeker voor zichzelf. Zijn impressies geeft hij weer met woorden maar ook met beelden.

In het begin van zijn boek zet Kees uiteen hoe hij tot deze bundel is gekomen, wat de kern van zijn verhaal is. Het leest alsof hij zoekende was naar zichzelf. Hij staat stil bij het verleden en wat ‘men’ van hem maakt of denkt, maar ook zijn eigen ik die hem soms gevangenhoudt in gedachten.
Na deze soort van introductie gaat het boek over in foto’s en tekeningen die vergezeld zijn van gedachten. Daarna krijgt Lief leven dat ik u kus een vervolg, hierin heeft Kees korte proza en gedichten verwerkt. In zijn teksten is kees afwisselend in de Nederlandse en Engelse taal, het loopt vaak door elkaar. Dat is aan de ene kant soms vreemd, maar geeft aan de andere kant net wat meer extra gevoel weer. Ook de gedichten en proza zijn afwisselend in het Nederlands en Engels.

VENUS, de godin indachtig
‘Our history’
JIJ EEUWIG AANWEZIGE
Jij klopt in mijn borst
Ademt met mij
Omarmt mij
Kust mijn nek

Zoals ook met zijn voorgaande werk weet Kees je met zijn nieuwste bundel Lief leven dat ik u kus ~ Gevoelsimpressies over liefde en wat meer wederom weer te raken. Teksten die je na laten denken en meenemen in gedachten. Een fijne bundel om eens door te lezen en je te verwonderen over de bijzonderheden van het leven.

Uitgeverij: Lettervogel
ISBN: 9789462472716
127 pagina’s