BS - Luisterboek; Geachte heer – Herman Koch

In Geachte heer M. had de eens zo gevierde schrijver M. zijn grootste succes met een roman over de geruchtmakende verdwijning van Jan Landzaat. Deze leraar geschiedenis verdween na een korte affaire met een bloedmooie leerlinge, en werd voor het laatst gezien bij het vakantiehuisje waar zij met haar nieuwe vriendje verbleef. De roman was een bestseller en betekende M. s internationale doorbraak, maar nu, aan het eind van zijn carrière, raakt hij steeds meer in de vergetelheid. Maar niet bij zijn mysterieuze benedenbuurman, die M. scherp in de gaten houdt. Wat heeft hij met de verdwijningszaak te maken?

Geachte heer is het verhaal van de schrijver M. Ooit schreef hij een succesvolle roman over een leraar en twee verliefde tieners. De wereld M lijkt te vergeten als zijn carrière als schrijver ten einde loopt, behalve zijn benedenbuurman. Hij volgt M en zijn vrouw en lijkt meer te weten van de verdwijningszaak van de leraar.

Liefde, vriendschap, afgunst en jaloezie komen voorbij in dit soms wat ingewikkelde verhaal. Een verhaal waarbij je bij de les moet blijven. Het verhaal springt geregeld van de hak op de tak en is daardoor soms moeilijk te volgen. Toch weet het verhaal je te pakken en komen bovendien alle losse draadjes samen op het einde. Een einde wat steeds weer anders lijkt te lopen wat naast wat verwarrend ook verrassend is.
De scherpe schrijfwijze waarmee Herman zijn soms cynische hoofdpersonen neerzet zorgt voor een soms sappig verhaal waarin vooral auteurs en leraren het moeten ontgelden en waar ook het bekende sarcasme van Herman Koch niet ontbreekt.

Geachte heer in luisterboek uitgave bestaat uit 10 cd’s en wordt voorgelezen door Kees Hulst.

Uitgeverij: Rubinstein
ISBN: 9789047617310