‘Shadows’ is de prequel voor de echte fans van de Lux-serie van Jennifer L. Armentrout. Niet Katy en Daemon, maar Daemons broer Dawson en Bethany staan in ‘Shadows’ centraal. Dawson wil zijn identiteit als Luxen verborgen houden, dus een relatie beginnen met een mens is geen optie. Maar de aantrekkingskracht tussen hem en Bethany valt niet te ontkennen. De geheimen die hij met zich meedraagt, veranderen haar leven en brengen haar in gevaar. Deze novelle van Jennifer L. Armentrout is echt een cadeautje voor iedereen die de Lux-serie heeft verslonden.

Wanneer Bethany in West-Virginia terecht komt weet ze niet waar ze het moet zoeken, ze is met haar ouders hierheen verhuisd omdat de broer van her moeder ernstig ziek is en ze is nieuw op een school waar ze natuurlijk niemand kent, geen vrienden heeft en zich even totaal verloren voelt. Wanneer ze op haar eerste schooldag een jongen ziet die onbeschrijfelijk knap is, met zulke groene ogen dat hij bijna nep lijkt, is ze op z’n zachtst gezegd verbaasd, dat zo’n knappe gast hier woont mag een wonder heten. Dawson vind school vreselijk, net als z’n broer Daemon maar wanneer hij Bethany die dag ziet verhoogd er iets in zijn binnenste. Wanneer hij zich even later aan haar voorstelt als Dawson Black en haar me uit vraagt worden haar benen helemáál week. De familie en vrienden van Dawson zijn er op z’n zachtst gezegd niet blij mee dat hij met Bethany omgaat want het MvD zit ze op hun nek en de mensheid mag niet weten daar ze bestaan, maar een normale vriendschap moet kunnen toch? Wanneer het Bethany gaat opvallen dat er iets aan Dawson is dat niet helemaal klopt, gaat het snel. Ze vinden elkaar en worden steeds closer waardoor Dawson gaat twijfelen om Bethany in verrotten te nemen en de waarheid te vertellen, wat hij besluit, geen goed idee is. Vanaf het begin af aan zullen Dawson en Bethany sterk in hun schoenen moeten staan om hun liefde te verdedigen tegenover iedereen maar is dit een liefde die alles overleefd? Zelfs de Arum en het MvD?

Voor degene die de Lux serie nog niet heeft gelezen kán hij/zij de prequel ervoor lezen dat geeft geen spoilers over de Lux serie zelf weg, ik heb hem er achteraan gelezen, maar in beide gevallen blijft het een geweldige toevoeging op de comlete serie. Qua intensiteit gaat de liefde tussen Beth en Dawson hetzelfde als bij Daemon en Kate maar het komt een stuk zachter, liever over, rustiger. Het mooie aan dit aanvullende deel is dat je een heel andere kant van Dawson leert kennen dan de kant die je kent uit de serie(als je die al hebt gelezen in ieder geval, en anders merk je dat nog wel). Deze prequel is een super toffe aanvulling op de serie omdat je hierin het verhaal van Bethany en Dawson leert kennen voordat alles in de Lux serie begint. Waar het in de serie vooral om Daemon en Kate draait, lees je hier het begin van de ‘mensenhaat’ kennen, dus ‘shadows, 0.5’ moet je zeker in je Lux collectie hebben, onmisbaar voor het complete beeld. De manier van schrijven is, logischerwijs, precies hetzelfde als de serie dus het kost absoluut geen moeite om erin te stappen. Je word meegevoerd in een complex liefdesverhaal dat het begin is van een geweldige serie en de grondlegger is voor wat daar allemaal in gebeurd. Het einde van deze prequel is hartverscheurend en je wilt meteen de rest van de serie weer oppakken om die schok iets te verzachten. De cover is weer typisch Lux maar deze keer in lichte tinten, zoals Bethany en Dawson aanvoelen in het verhaal, dus wéér perfect gekozen. Niet een ontzettend dik boek maar zeker wel een must-have voor een echte Lux fan. Ik ben persoonlijk heel blij met dit extra deel.

Uitgeverij: Zomer&Keuning
ISBN: 9789401915977
Pagina’s: 207
Prijs: € 7,99

[bol_product_links block_id=”bol_5d04f686bc150_selected-products” products=”9200000107853922″ name=”Shadows 0.5 preque;” sub_id=”Jennifer L. Armentrout” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”1″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]