Wie de regenboogbrug naar Midgard oversteekt, betreedt een wereld van groene vlaktes en ijzige gletsjers. Daar stelt Odin het verstand van de rotsreus Tangler op de proef, en begroet Frigg een sterveling in haar oogverblindende kristallen grot. Maar wie is nu echt de machtigste god of godin van Asgard? Lees in deze wonderbaarlijke, bloedstollende Vikingmythen en IJslandse spookverhalen hoe Odin en de Noorse goden en godinnen magische kunsten uithalen, terwijl sluwe dwergen, bergtrollen en andere bovennatuurlijke wezens door het land struinen.

Ik heb eerder van Kevin een boek mogen beleven, ‘Noorse Mythen’, en dit sluit daar naadloos op aan, niet alleen qua uiterlijk, maar ook qua verhalen. De sagen in dit prachtige boek nemen je weer mee naar de wereld van Asgard in midden aarde, die geleefd wordt door onder andere Loki, Odin en Honir. Wanneer je in een boek als deze begint zit je vast en ben je geïntrigeerd en nieuwsgierig naar hoe deze sagen zijn ontstaan en hoe de verhalen verder gaan. Dit boek is dan misschien niet zo dik als ‘Noorse mythen’ maar staat net zo bol van de verhalen. De losse omslag is dof en rood/zwart, in tegenstelling tot ‘Noorse mythen’ die glanzend en geel is, het boek zelf (na het eraf halen van de losse omslag) is donkerblauw met zwart. Deze twee boeken moet je gewoon in je kast hebben om (eventueel samen met je kinderen) van te genieten, sommige verhalen zijn wel héél erg spannend en misschien wel wat minder geschikt voor de jonkies, maar de boodschappen in de verhalen zijn voor alle leeftijden. De illustraties van Jeffrey Alan Love zijn er om in weg te dromen, je blijft kijken ook al zijn het vrij simpele tekeningen met een zwart of wit wezen, met soms wat kleur eromheen, echt een kunst om te zien. De illustraties geven de verhalen het leven waar ze om vragen. Dit is echt weer een prachtig boek van Kevin en Jeffrey. Ik hou vooral van dit soort boeken omdat je het mysterie voelt dat om zo’n sage of mythe heen hangt, en je wilt er meer van weten omdat het toch allemaal nog zo onbekend is.

Uitgeverij: Lemniscaat
ISBN: 9789047712299
Pagina’s: 96