BS - Programmeren voor kinderen – Carol Vorderman

Ben je gek op computers en animatiefilmpjes? En wil je graag zelf computergames maken? Ontwikkel jouw digitaal talent met deze praktische gids.
Met kleurrijke illustraties, handige tips en stap-voor-stap instructies om programma’s te schrijven in Scratch en Python.
Programmeren wordt alsmaar belangrijker in onze samenleving. Start met eenvoudige oefeningen en leer op een speelse manier complexere programma’s maken.
Een leerrijk boek dat aanzet tot logisch denken en problemen oplossen.

Programmeren voor kinderen is een ontzettend leuk boek voor kinderen die willen leren om hun eigen computergames te maken. Het boek staat vol met achtergrond informatie, handige tips en heldere voorbeelden en oefeningen. Op een speelse manier wordt kinderen het programmeren eigen gemaakt, uitgelegd in heldere begrijpende tekst en geïllustreerd met leuke plaatjes en foto’s.

Het boek start met een uitleg hoe het boek te gebruiken. Vervolgens is het opgedeeld in vijf hoofdstukken, welke weer onderverdeeld zijn in projecten. De uitleg is uitgebreid en helder en wordt onderbouwd met weetjes en tips van experts. Daarnaast is het boek rijkelijk geïllustreerd met foto’s en schermafbeeldingen waarin een voorbeeld duidelijk te zien is.

De computer wordt steeds meer een onderdeel van ons leven. Niet alleen thuis spelen kinderen op de computer hun spelletjes, ook op school wordt er steeds meer gebruik gemaakt van computers. Jonge geleerd is oud gedaan. Programmeren voor beginners is dan ook echt een boek voor kinderen van deze tijd en eigenlijk een must have als je een jong programmeurtje in de dop thuis hebt rondlopen. Overigens is het boek ook erg handig voor de wat oudere, beginnende computer volwassenen, juist omdat het op eenvoudige, duidelijke wijze wordt uitgelegd.

ISBN: 9789401419659
226 pagina’s
Prijs: € 16,99