Een hart dat gebroken in is één miljoen stukjes.
Dat valt niet meer te repareren.

Het is ook oneerlijk en egoïstisch om te verwachten dat een ander voor je doet. Dit leidt steeds opnieuw tot pijn en verdriet voor een ieder. Door toe te geven dat je geen metaforisch hart hebt, maar alleen een fysiek hart, creëer ruimte voor een ander die jou mogelijk de moeite waard vindt. Tenminste… als je je in de gelukkige omstandigheid bevindt om zo’n bijzonder mens tegen te komen!

Zo niet… dan zullen de woorden jou warm houden.

Divine Sundays is de nieuwe poëziebundel van Jay A. Lecton. De bundel begint met een voorwoord waarin de dichteres uitlegt dat je vanuit een metaforisch hart warmte uitstraalt wat de geest verlicht, wat werkt als een schakel in jezelf. Zo zal je licht naar buiten stralen en de mensen om je heen bereiken. Ze hoop met deze poëziebundel dan ook de harten van haar lezers te raken, hoewel ze zelf nog zoekende is naar dat waar ze zelf zou willen zijn.

Deze poëziebundel bevat zesentwintig gedichten die stuk voor stuk geschreven zijn vanuit het hart. De onderwerpen mogen dan zeer uiteenlopend zijn, toch zie je duidelijk een rode draad. Waar het ene gedicht langer is dan het andere spreken ze dezelfde taal als het ware. Het gedicht Ik leef door geloof en niet door zicht is één van die gedichten. In dit gedicht komt mooi naar voren hoe de schrijfster van deze poëziebundel het leven het ziet. In dit gedicht speelt geloof een rol, maar vooral de behoefte op erkenning. De behoefte om te leven en de bestemming te vinden

Ik leef door geloof en niet door zicht
Ik leef door Geloof en niet door Zicht
Een sterrenhemel als mijn getuige
Als geloof mijn pad kruist
Zijn het de ogen die te blind zijn om te zien
Ik leef door Geloof en niet door Zicht
Verblind door het Zicht valt niets te zien
Als Geloof opduikt loop ik rennend weg
Terwijl ik finish
Kijk ik omhoog
Ik leef door Geloof en niet door Zicht
Ik kijk in de ogen van Geloof
En mij bekruipt een kleine gedachte
Geloof is mijn bestemming
Mijn bestemming is er om er te zijn

Naast in het Nederlands heeft de schrijfster deze poëziebundel ook in het Engels uitgebracht. Wanneer je de gedichten leest in het Engels is de betekenis natuurlijk hetzelfde, toch krijgen ze een andere lading. Wellicht dat de Engelse taal ervoor zorgt dat de gedichten anders overkomen en je ze op een andere wijze kan interpreteren. Al met al is Divine Sundays van Jay A. Lecton weer een prachtige bundel om in te lezen, op je in te laten werken en over na te denken.

Uitgeverij: Sampreshan
ISBN: 978-90-8319-962-7
52 pagina’s