547fc7da8b98a5.74732161

** Vertederend, spannend en verrassend**
Voor alle lezers die zijn opgegroeid met Buffy the Vampire Slayer, Charmed, Twilight en de Mortal Instruments-serie is er nu Rode letters, het eerste boek van Anne Bishop over Meg Corbyn en de Anderen.

Meg Corbyn is een Cassandra sangue, een bloedprofeet, die de toekomst ziet elke keer dat haar huid bloedt. Op de vlucht voor de man die haar gave wil gebruiken om rijk te worden eindigt ze in een Stadspark van de Anderen – waar de menselijke wet niet geldt…Simon Wolfgard, gedaantewisselaar en leider van het Stadspark in Lakeside, weet niet wat hem ertoe beweegt om Meg de baan te geven van Contactmens. Maar als hij Megs geheim ontdekt, moet hij beslissen of zij het waard is om de broze vrede tussen mensen en de Anderen op het spel te zetten. Anne Bishop is een ‘New York Times’-bestsellerauteur die met haar boeken meerdere prijzen heeft gewonnen.

Meg Corbyn is een jonge meid van vierentwintig jaar. Nou ja gewoon? Toch niet helemaal. Ze wordt vastgehouden en een instelling voor meisjes die bloedprofeet zijn, deze meisjes krijgen visioenen wanneer ze gesneden worden en voor die visioenen word grof geld betaald, Meg weet te ontsnappen en komt door gelukkig toeval terecht bij de Terra Indigene in Lakeside. Ze ontdekt in Lakeside pas echt dat ze een Cassandra Sanque is, een bloedprofeet die elke keer dat haar bloed vergoten word de toekomst ziet. De wereld is verdeeld tussen mensen en Terra Indigene, de Anderen. Zolang de mens zich aan alle gemaakte regels houd overleven ze. Simon Wolfgard is de eigenaar van de boekenwinkel ‘beestachtig goede boeken’ én leider van de Anderen in Lakeside stadspark waar de Anderen wonen en zo de mensen in de gaten kunnen houden. Meg is gevlucht uit de instelling waar ze niet veel van de buitenwereld mee kregen om ze dom te houden dus weet ze eigenlijk niks van de normale buitenwereld en dat valt op. Het enige dat ze weet is wat ze op foto’s en video’s heeft gezien en dat was vaak ook nog eens zonder geluid, en dus een slechte indicatie voor in de echte wereld. Meg komt terecht in Lakeside park en krijgt een baantje als ‘contactmens’ er is nog iemand die dat baantje erg graag had willen hebben en die laat dat niet zomaar over haar kant gaan. Wanneer de Anderen ontdekken wat er ‘mis is’ met Meg veranderd het verhaal totaal doordat ze beschermd word door de anderen. Wanneer Meg’ eigenaar, de beheerder, opdracht geeft haar terug te halen beginnen de avonturen en spanning er echt in te komen.

Meg is doordat ze bijna niks van het echte leven weet erg ontwapenend voor iedereen die ze ontmoet en dat kan de lezer van dit boek erg goed merken. Voor mij begint de spanning pas nadat de Anderen haar gaan beschermen, dan wordt het spannend, maar ook juist weer een stuk leuker omdat Meg zich veilig begint te voelen. Inderdaad een aanrader voor degene die houden van Twilight saga. De cover is ontzettend mooi, een tintje duister en spanning maar ook mooi mysterieus. Er zit van alles in dit verhaal, angst, interesse vàn beide soorten náár beiden soorten, tederheid die Meg heeft en geeft aan bijvoorbeeld Sam, het neefje van Simon, maar ook ontzettend veel spanning en soms een vleugje ongeloof. Naar het einde toe word het zo ontzettend spannend dat je bijna geneigd bent bladzijdes over te slaan om sneller te kunnen.

Uitgeverij: De fontein
ISBN:9789026137518
Pagina’s: 534