Dit is het verhaal van een paar opmerkelijke uren uit het leven van een getroebleerde tiener. Hij wandelt de nacht in en luistert naar de stemmen in zijn hoofd: die van zijn leraren, zijn ouders, de mensen die hij pijn heeft gedaan, de mensen die van hem proberen te houden. Hij ontsnapt aan Laatste Kans, een tehuis voor ‘moeilijk opvoedbare jongemannen’ en aan zijn nachtelijke angsten, zijn verleden en de beladen vraag of hij een toekomst heeft.
Shy is een roman over eenzaamheid en jezelf verliezen, en tot de ontdekking komen dat je niet alleen bent.

Shy is een getroebleerde tiener en in dit boek loop je een paar opmerkelijke uren van zijn leven mee. Shy gaat over eenzaamheid en jezelf verliezen en tot de ontdekking komen dat je niet alleen bent ook al lijkt dat soms zo.
Shy ontsnapt aan de Laatste kans, een tehuis voor moeilijk opvoedbare jongemannen, dat staat achterop, maar of dat echt zo is? Dit verhaal is er een van lekker weg lezen en er niks van snappen in één, heel bizar. Maar waarschijnlijk werkt Shy z’n hoofd zo, want Shy struggled met de demonen in z’n hoofd. Het is een warrig verhaal, en ik zit echt in Shy zijn hoofd voor mijn gevoel. Er is ook weinig geschreven met komma’s, punten of andere leestekens wanneer je in Shy z’n hoofd zit , dus je leest het ook als zodanig, je leest het als een razende zonder ‘adem te halen’.
Heel eerlijk weet ik het boekje af en toe niet erg te plaatsen, hij voelt voor mij te verwarrend.
De losse omslag is erg mooi gemaakt, het voelt ruw met hele mooie kleuren, wanneer je deze van het boekje afhaalt is het hele boekje zwart, een prachtig contrast wat Shy zijn gedachten en gevoelens perfect weergeeft. Aan de buitenkant vrolijk maar aan de binnenkant verward en alleen.

Uitgeverij: De bezige bij
ISBN: 9789403110325
Pagina’s: 126