Maak je eigen zwerm vogels en leer meteen alles over waar je ze kunt vinden, hoe ze leven en wat ze eten!

In dit boek vind je tien uitdrukkaarten om zelf modellen van vogels te maken plus een boekje met interessante weetjes. Een prachtig geïllustreerde kennismaking met Europese vogels van diverse pluimage.

Veren maken de vogel begint met simpele instructies om in vier stappen de vogels te maken. Eenvoudig en duidelijk! Het leuke is dat elke vogel net wat anders in elkaar zit, zo heeft de ene grotere vleugels, een andere staart of een grotere kop dan de andere vogel. Door ze bij elkaar te hangen krijg je een vrolijk, kleurrijk en creatief geheel wat je gewoon per direct blij maakt. Na de tien uitdrukkaarten vind je achterin het boek een dun boekje met wat leuke weetjes en feitjes over de tien vogels.

Het informatieve boekje is een pareltje op zich! De prenten zijn prachtig en er is veel informatie te vinden, over hun uiterlijk, waar ze leven, welke nesten ze maken, het geluid dat ze maken, de verschillen tussen mannetjes en vrouwtjes, bijgeloof dat ze ongeluk of juist geluk brengen en nog veel meer informatie.

Zo wist ik niet dat kerkuilen in het Engels ook wel ‘spookuilen’ worden genoemd, vanwege het griezelig gekrijs dat ze voortbrengen en dat de veren van een spreeuw veranderen in de winter. Ik had ook geen idee dat de merel in verschillende landen en culturen wordt gezien als een dier met magische krachten en dat één babypimpelmees per dag honderd rupsen eet!

Toen ik dit dikke, stevige boek in mijn handen had, werd ik er direct enorm blij van! Er zitten tien prachtige, grote en kleurrijke vogels in dit boek die je samen met je kind (of gewoon zelf) eruit kunt drukken en in elkaar kan zetten. Voor of na het in elkaar zitten lees je de twee pagina’s vol informatie en prachtige illustraties over je nieuwe gevederde vriend. Vervolgens hang je de vogels gezellig bij elkaar voor je raam of je verdeelt ze in verschillende slaapkamers of op andere plekken die wel wat extra vrolijkheid kunnen gebruiken. De vogels zijn stevig en kunnen wel een stootje hebben. Ben je er even op uitgekeken, dan druk je ze zo weer terug op de juiste plaats in de uitdrukkaarten.

Veren maken de vogel is een pareltje om te krijgen of te geven aan elke vogelliefhebber!

Uitgeverij: Rubinstein
ISBN: 9789047632900