BS - Wat te doen met 8 miljoen – Keren David

Wat doe je als je in één klap steenrijk en beroemd wordt? Het geestige en meeslepende verhaal van Lia Op het moment dat de zestienjarige Lia met haar moeder ruzie heeft over geld, wint ze de jackpot van 8 miljoen! Maar met haar nieuwe fortuin komen ook de problemen, want wat doe je als je ineens veel rijker bent dan je ouders? Wie zijn je echte vrienden als je kunt strooien met geld? En is het eigenlijk wel leuk om alles te kunnen kopen wat je begeert? En dan is er nog die ontzettend knappe, maar bijzonder mysterieuze Raf op wie alle meisjes verliefd zijn. Hij kruist steeds vaker Lia s pad, is dat toeval?

Wat te doen met 8 miljoen is het bijna hilarische verhaal van Lia, een puber van zestien die in één klap miljonair wordt. In het eerste deel van dit komische boek maak je kennis met Lia, een puber die kampt met dagelijkse problemen van een zestien jarige; ruzie met haar moeder, hoe word ik populair en hoe kom ik aan een vriendje.

In het tweede deel wint Lia de jackpot van maar liefst 8 miljoen! Natuurlijk is ze in eerste instantie dolgelukkig en vol plannen. Stoppen met school en eindeloos shoppen staat bovenaan haar lijstje, maar daar is niet iedereen het helemaal mee eens. Bovendien heeft Lia nu andere problemen. De band met haar moeder verbetert, maar komt dat doordat ze naar elkaar toegroeien of omdat Lia nu opeens over erg veel geld beschikt? Zo lijkt ook het probleem met haar populariteit opgelost; iedereen wil plotseling haar vriend zijn. Ook de knappe hunk Raf lijkt opeens binnen bereik. Maar willen deze mensen Lia om haarzelf of vooral om haar geld?

Het derde deel verteld de oplossing, hoe het Lia uiteindelijk is vergaan. Hoe er ze om weet te gaan met het geld, vrienden en haar toekomst.

Wat te doen met 8 miljoen is een heerlijk, leuk en vooral grappig boek die de leuke en minder leuke kanten van het hebben van veel geld laat zien. De vrolijke, pakkende schrijfwijze trekt je mee in de bizarre wereld van Lia. Een heerlijk boek, bedoelt voor meiden vanaf 13 jaar. Hou je echter van een luchtig, komisch verhaal waar je bij door kan denken dan is dit boek ook leuk voor volwassenen, ik heb in ieder geval genoten!

ISBN: 9789026132827
256 pagina’s
Prijs: € 10,00