Evie moet in ‘The Brightest Night’ van Jennifer L. Armentrout leren accepteren dat haar leven nooit meer hetzelfde wordt. Een jaar geleden was Evie een heel normaal meisje met een heel normaal leven. Dat bleek een grote leugen nu ze eindelijk weet wie ze was en wat ze is. Evie weet dat ze haar krachten onder controle moet houden zodat ze niemand in gevaar brengt, ook Luc niet. Hij kent haar als de beste en zal alles doen om haar te beschermen: liegen, bedriegen én doden. Maar dan blijkt dat zelfs Luc niet alles weet…. Gelukkig heeft Evie nog altijd Zoals haar beste vriendin en staat ze niet compleet alleen en haar geestelijke en fysieke strijd tegen deze onbekende kracht.

‘The Brightest Night’ is het laatste deel van de populaire Origin-serie van Jennifer L. Armentrout. Eerder verschenen ‘The Darkest Star’ en ‘The Burning Shadow’.

Evie en Luc ontdekken dankzij generaal Eaton dat Jason Dasher nog leeft, ook zal Evie het een plek moeten geven dat haar moeder Sylvia, niet haar moeder was en waarschijnlijk alles bij elkaar gelogen heeft. Daedalus, Jason Dasher dus, heeft plannen met zijn ’trojanen’, hele nare plannetjes, maar ondertussen wil hij Luc ook levend hebben, en dat is niet bepaald geruststellend. Ondertussen zal Evie zich erop toe moeten leggen dat ze de bron onder controle weet te houden, want de kracht die ze bezit is groter dan wat zij of Luc ooit hebben gekend en uiterst gevaarlijk wanneer ze die niet onder controle krijgt. Een kracht waar ze zelfs Luc de baas is.  Wanneer ze in zone3 aankomen, een ommuurde samenleving van Luxen, Hybriden, Origins en mensen doen Evie en Luc er alles aan om degene die er wonen vertrowud te maken met Evie maar dat is zo makkelijk nog niet omdat iedereen instinctief voelt dat Evie anders is. Ook het onder controle krijgen van de bron is onderwerp van gesprek en wanneer er een indringer in zone3 terecht komt en de kracht van Evie duidelijk wordt is de angst nog duidelijker aanwezig, voor Evie zelf, maar ook voor de kracht die ze heeft.

Deze series, Luxen en Origin, staan absoluut in mijn top 5 van heerlijkste boeken om in de verdrinken, deze series wil je gelezen en beleefd hebben…. en daarna nog honderd keer. De humor, de kracht, de spanning en vooral de plaagstootjes en liefde maken deze verhalen tot hun unieke zelf. Elke verhaal dat Armentrout schrijft voelt meteen als de vorige en je weet dat je weer een geweldig verhaal in je handen hebt. Dit laatste deel is allesbepalend en dat maakt het zo spannend. Dit deel is best intens en soms zelfs verdrietig, Evie leert het echte verhaal kennen van hoe ze is geworden wie ze is geworden en wat wat waarheid en wat en een leugen was. Er gebeurt zo ontzettend veel in dit deel dat het echt een mindblowing afsluiter is. Ik val in de herhaling, maar het is echt weer een Armentrout, leest heerlijk weg, is spannend, verdrietig, mooi en een liefdevol in één, wat kan die vrouw schrijven. Een onthutsend einde en ook één om te geloven dat er meer Luxen- Origin- Hybride boeken komen, want ook al is het einde nog zo onthutsend het is in mijn ogen niet sluitend.

Uitgeverij: Zomer & Keuning
ISBN: 9789401915892
Pagina’s: 592
Prijs: € 22,50

** ** ** ** ** **

Deze novelle hieronder ‘Like the first time’ krijg je in E-book vorm bij je voorbestelling van het afsluitende deel van de Origin serie #3 ‘Brightest Night’, deze is verder niet verkrijgbaar en dus is er verder geen informatie beschikbaar qua prijs of ISBN.

Evies leven veranderde compleet na haar eerste ontmoeting met de buitenaards knappe Luc in club Foretoken. Maar dat gold niet alleen voor haar…

In het korte verhaal Like The First Time vertelt Jennifer Armentrout die eerste ontmoeting vanuit de POV van Luc. Hij herkent Evie meteen en hun hele verleden samen flitst aan hem voorbij. Maar zij heeft geen idee wie hij is.

Mijn recensie van deze novelle ga ik niet inleiden zoals normaal, want hierboven kun je al genoeg over het korte verhaal lezen. Het enige dat ik ga vertellen is dat het verhaal begint bij Luc in zijn club, Foretoken. Nog altijd is Evie de ware voor Luc, dus wanneer hij haar in zijn club ziet gebeuren er veel te veel dingen tegelijk. Deze novelle krijg je bij je voorbestelling van ‘Brightest Night’ en is dus niet ergens los te koop, daarom kunnen we geen ISBN of prijs erbij geven.

Deze novelle gaat over Luc die Evie voor het eerst in jaren ziet, en speelt zich af vóór de serie Origin, logisch want dit is dus ook deel 0.5, echt een heel fijn ‘bijboekje’ om te hebben. Om nou te zeggen ‘het is een echte toevoeging voor je serie‘ dát vind ik dan weer niet echt, want er staat weinig tot niks, nieuws in met betrekking tot de serie, maar toch raad ik je wel aan dit boekje tussen je series te hebben staan, al is het alleen maar om meer te kunnen lezen van deze wereld vol Luc en Evie. De scène in het achterkamertje komt mij behoorlijk bekend voor, maar dan nog leest het heerlijk weg en blijft het heerlijk om te lezen. De manier van schrijven van Armentrout is 0.0 verandert en maakt dat je deze novelle in enkele minuten weg leest, heerlijk. Op deze manier zit je alvast weer lekker in de wereld van de Origin en Luc voordat je aan ‘Brightest Night’ begint, het laatste deel van de Origin serie. Ook hier bij ‘like the first time’ weer een typische Origin- Luxen cover die perfect in je kast past naast de andere series. Ik kan niks anders zeggen dan ‘ik hou hier zo van’.

Uitgeverij: Zomer & Keuning
Pagina’s: 18