9789021809397-angelfall-3-penryn-en-het-gevecht-om-hemel-en-aarde-l-LQ-f

** Prachtig slotdeel van deze trilogie **

Na een gewaagde ontsnapping zijn Penryn en Raffe op de vlucht voor de engelen. Ze hebben zo snel mogelijk een arts nodig om de gruwelijke veranderingen ongedaan te maken die de engelen hebben uitgevoerd op Raffe en op Penryns zusje Paige. Maar ze worden onverwacht geconfronteerd met een schokkende onthulling uit Raffes verleden. Wanneer de engelen een nachtmerrie loslaten op de mensheid, maken beide kampen zich op voor oorlog. Penryn en Raffe worden gedwongen een kant te kiezen in het gevecht om de aardse heerschappij. Kiezen ze voor hun eigen soort, of voor elkaar?

Het gevecht om Raffe zijn echte, eigen vleugels weer aan te kunnen zetten gaat verder. Belial, die verlamd is door een schorpioenensteek, hebben ze mee en Paige ook. Belial is en blijft een demon en daarom niet te vertrouwen maar hij zegt soms precies de juiste dingen om Penryn’ overtuigingen over Raffe aan het wankelen te krijgen. Het wordt steeds gevaarlijker voor Penryn want de hellebeesten hebben de jacht geopend. Penryn heeft namelijk een engel gedood zo gaat het verhaal en er staat een beloning op haar hoofd. Raffe zal de strijd aan moeten gaan met de aartsengel Uriël om de leiding over de engelen te krijgen maar wie geloven ze eerder? Raffe die al heel lang weg is en met een ‘dochter der mensen’ gezien is of Uriël die constant in hun midden is geweest? De ware oorlog moet nog beginnen, die tussen de engelen en mensen, en iedereen word opgetrommeld. Maar wie zal deze strijd winnen en hoe gaat het verder met Penryn en Raffe.

Dit slotdeel gaat je verbeelding te boven, einde deel twee had je niet kunnen verwachten wat er in dit deel allemaal zou gebeuren. Wat een vaart, wat een spanning en wat een geweldig slotdeel van de trilogie. Weer een schrijfster die bij mij op de bovenste plank komt te staan van geweldig schrijfster. De vaart die ze in het verhaal houd, ook al is het een relatief rustig stuk, is zo gaaf om te lezen, het houd je vol spanning vast tot er weer een stuk komt waarbij de haren op je armen overeind gaan staan. Dee en Dum zijn twee geweldige personages in het verhaal, hoe vreselijk de strijd ook is deze twee gekken (positief bedoeld) weten het altijd een beetje op te lichten. Ik denk dat dat mijn favoriete personages zijn. Dit deel is zwaar, mooi, vol vaart maar vooral ontzettend verrassend. De cover is ook weer schitterend gemaakt je blijft ernaar kijken. De hoofdstukken zijn relatief kort (in ieder geval normaal formaat niet te lang) en dat leest heerlijk.

Uitgeverij: L.S. Amsterdam
ISBN: 9789021809397
Pagina’s: 302