Notten

Het gaat goed met Simon. Samen met zijn vriendin Laura heeft hij een kapitale villa gekocht en zijn ICT-bedrijf floreert. Dan belandt hij na een uit de hand gelopen feestje in bed met zijn veel jongere collega, de mysterieuze Nikki. Dit mondt uit in een buitenechtelijke affaire.
Wanneer Simon naar Nikki toegaat om een eind te maken aan de relatie, treft hij haar zwaargewond in bed aan. Simon is vastbesloten om de waarheid over Nikki’s verleden boven tafel te krijgen. Daarbij zet hij niet alleen zijn relatie maar ook zijn bedrijf op het spel.

Simon, ook wel Siem genoemd, is een bezig baasje. Zijn bedrijf Net Werk loopt goed en samen met zijn vrouw Laura heeft hij een prachtig huis. Simon is een gesjeesde zakenman die niet vies is van een buitenechtelijk avontuurtje. Dan komt Nikki bij hen werken en zij blijkt al snel onmisbaar, en niet alleen op de zaak. Simon stort zich in een avontuurtje met Nikki. Ondertussen blijkt Nikki een ontzettend goede hacker te zijn en zij wordt dan ook ingezet wanneer er gevoelige informatie van een laptop moet worden gehaald. Nikki gaat ermee aan de slag, maar kan niet vermoeden in welk wespennest zij en haar collega’s worden meegetrokken. Wanneer Simon een einde aan hun affaire heeft gemaakt gebeuren er opeens wel hele rare dingen. Bij Simon en Laura, die net hun huwelijk weer op de rit proberen te krijgen, wordt ingebroken en Laura beweerd een man te hebben gezien. Simon, eerder in paniek gebeld door Nikki die ook een man zegt gezien te hebben, gaat bij Nikki kijken en treft haar zwaargewond aan. Nikki beland in het ziekenhuis en Simon is vastbesloten om alles tot op de bodem uit te zoeken, n daarbij gaat hij heel ver.

Nikki is het thrillerdebuut van Tim Notten, maar dat zou je niet zeggen wanneer je dit spannende verhaal leest. Het boek is opgedeeld in drie delen. In het eerste deel leer je zoals gezegd de hoofdpersonen kennen, wie is Simon en hoe loopt zijn leven met Laura en de zaak. Ook Nikki komt ten tonele. Dit eerste deel eindigt vol spanning en trekt je mee in deel twee, waar Simon Nikki eigenlijk pas echt kennen. Deel drie sluit het boek bloedstollend af met een spannende ontknoping. Nikki is een heerlijk boek voor loefhebbers van een goed onderbouwde thriller. Spanning voert de boventoon, maar ook humor ontbreekt niet, wat er soms voor zorgt dat de spanning heel even wordt onderbroken. Nikki leest als een trein, na een goede opbouw trekt de auteur je het verhaal in en kun je Nikki maar moeilijk wegleggen. Een echte must read voor de lefhebber.

Uitgever: De Fontein Romans & Spanning
ISBN: 9789026137020
Pagina’s: 384