Deze geslaagde remake van de tekenfilmserie Winx Club wil je niet missen!

Op de Alfea Internationale School komen studenten van de Andere Wereld samen om te trainen, om magie te leren en om te ontdekken hoe ze hun krachten kunnen beheersen. Vijf studenten, volslagen vreemden, worden kamergenoten. De vijf meisjes willen wat elke tiener wil: erachter komen wie ze zijn. Maar wanneer een oud, al lang overwonnen kwaad plotseling buiten de kasteelmuren opduikt, worden deze tieners gedwongen hun krachten op de proef te stellen. Ze ontdekken een geheim dat zo krachtig is dat het alles wat ze weten in twijfel trekt.

Fate van Ava Corrigan is het eerste deel van de The Winx Saga serie. In dit eerste deel maak je kennis met de vijf meiden waarom Winx Saga zal draaien. De meiden kennen elkaar niet en komen als vreemden op de Alfea Internationale School waar ze kamergenoten worden. Samen ontdekken ze hun krachten en wat ze daarmee kunnen doen. Dit alles natuurlijk verpakt in een spannend verhaal. Zullen de vijf meiden leren hoe ze om moeten gaan met hun krachten wanneer deze op de proef worden gesteld als een oud kwaad waarvan gedacht werd dat het was overwonnen toch opeens weer opduikt?

Fate: The Winx Saga is een boek dat is gebaseerd op de gelijknamige Netflix serie. Deze serie is weer afgeleid van de vroegere cartoonserie Winx Club. Die populair was bij de vele (begin) twintigers van nu. Waar meestal eerst het boek verschijnt en later de film of serie is dat bij Winx Saga anders. Hier was eerst de cartoonserie, later de serie op Netflix en nu dan ook het boek. Als je de serie hebt geien op Netflix beleef qua verhaal in het boek dat ook niet erg veel nieuws. Wel worden de personages meer uitgediept waardoor je ze beter leert kennen. Wanneer je vroeger al fan was van deze bijzonder meiden en nu geniet van hun avonturen op Netflix mag dit eerste deel van de Winx Saga serie natuurlijk niet ontbreken in je boekenkast.

Uitgeverij: Overamstel/Horizon
ISBN: 9789464101423
304 pagina’s