#FitMom was meteen een bestseller: samen met je baby of peuter oefeningen doen om weer fit te worden. #FitFamily bouwt hierop verder, maar betrekt er de kinderen nog meer bij, want ook zij kunnen spelenderwijs de bouwstenen leggen voor een lang en gezond leven! We willen als ouder gezond leven, maar het is vaak een heuse opdracht om onze kinderen hierin mee te krijgen.

Delphine verklapt het geheim om heel je gezin met succes mee te nemen in je gezonde levensstijl. Dankzij haar #FitFamily-aanpak kun je je kids op een positieve manier ‘bijsturen’, zodat elk eetmoment een plezier wordt. Samen eten aan tafel is hét familiemoment waar belangrijke dingen worden gezegd, waar je herinneringen maakt en ophaalt, en waar je geniet van lekker en gezond eten.

Geniet van dit nieuwe boek, maar geniet vooral intens van alle mooie momenten samen met je kind.

Dit boek is geweldig voor de sportieve mama en papa. Voeding en sport worden uitgebalanceerd en uitgelegd. In dit boek draait het om de 5 #FitFamily-opvoedingsstappen, stap 1 is aandacht, álles draait om positieve aandacht om de hechting beter en sterker te maken, Stap 2 is sterk ouderteam, Stap 3 duidelijke grenzen, Stap 4 gewoontes en structuur en Stap 5 communicatie. Eigenlijk begint dit boek als een opvoedboek, Delphine verteld wat je het beste wel, en het beste niet kunt doen om het hele gezin(en dus ook de kids) gezond en fit te krijgen en te laten eten. Vanuit die eerste ‘geduld en aandacht’ punten, gaan we door met de gerechten en oefeningen. De gerechten zijn allemaal even apart en lekker, wij zullen ze hier in huis absoluut allemaal eens gaan testen. De oefeningen zijn heel simpel maar toch doeltreffend, en als je een wat ouder kind hebt ook lekker zwaar. Gelukkig heeft Delphine ook tips bij de gerechten of oefeningen wanneer je iets beter niet doet of anders. Sommige oefeningen zijn natuurlijk niet handig om mee te beginnen net na je bevalling, en ook daarover laat ze weten op je eigen lichaam te letten en niet op wat Delphine of een ander doet, zegt of laat zien.  De foto’s in het boek zijn van Heikki Verdurme, wanneer je op zijn website kijkt mag je echt spreken over foodporn, de foto’s zijn zo mooi dat wordt je helemaal blij van, en het is op zo’n manier gefotografeerd dat je blijft kijken, hoe ‘leeg’ de foto ook lijkt. Delphine heeft niet alleen #FitFamily op haar naam staan, ook #FitMom, FitPlus, #FitBody, #FitFood, #HighFive en #100DOD. Je kunt dus niet zeggen dat er weinig te lezen en te leren valt. Ik vind dit boek op een hele lieve manier geschreven waardoor je je niet ‘gestraft’ voelt als je (nog) niet sportief bent of gezond eet, maar juist aangespoord wordt om het beter/anders te doen. En dat is ook the key aan alles in dit boek, positiviteit.

ISBN: 9789401477475
Pagina’s: 208
Prijs:€ 22,99