* Reis mee met de jongste poolonderzoeker
* Lees over de grootste diamantroof
* Maak kennis met talentvolle huisdieren
* Interessante weetjes over 3D-printen, crowdsurfen en op marsmannetjes jagen

PLUS
Flashback: lees hoe records veranderden in de afgelopen 60 jaar en ontmoet de succesvolste recordhouders

Dit jaar komt Guinness World Records met een jubileum uitgave vanwege hun 60 jarige bestaan. In deze mooie uitgave lees je dan ook de meest uiteenlopende records. Uiteraard wordt er in een apart hoofdstuk ingegaan op allerbeste Nederlandse en Vlaamse records. Verder een overzicht hoed de record de afgelopen 60 jaar zijn veranderd en tips om zelf je eigen record neer te zetten of te breken. Vanzelfsprekend is het boek naast de nodige informatie voorzien van prachtige foto’s en illustraties. Bovendien kun je via de gratis app de plaatjes als het ware tot leven laten komen in 3D, wat een bijzonder mooie toevoeging is op het boek.

In deze bijzonder mooie uitgave van het Guinness World Records boek is een schat aan informatie te vinden over de meest uiteenlopende onderwerpen. De records zijn ingedeeld per catagorie en zijn dankzij het handige register achterin makkelijk terug te vinden. Handig als je op zoek bent naar een bepaald record. Daarnaast is het Guinness World Record boek leuk om zo door te bladeren en je te verbazen over de records. Wist je bijvoorbeeld dat Simon Elmore (GB) er in 2009 in slaagde om maar liefst 400 rietjes tegelijk in zijn mond te houden? Of dat Xie Qiuing (China) de vrouw met de langste haren is, haar staart werd in 2004 gemeten op een lengte van 5,62 meter. Verder hebben ze in China overigens de meeste achtbanen, zo’n 824 stuks, gevolgd door de VS met 653 en Japan met 212.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Wat leuk is aan het Guinness World Record boek is dat de informatie zeer divers is. Vooral voor wat oudere schoolgaande kinderen mag het Guinness World Record boek niet ontbreken in de boekenkast. Juist zij kunnen enorm veel informatie uit het boek halen, ter meer omdat er gekeken wordt naar de geschiedenis maar ook records van deze tijd voorbij komen. Ook voor volwassenen uiteraard een leuk boek vol handige informatie en weetjes.

ISBN: 9789047617310
288 pagina’s