Duizelingwekkende alternate history-thriller over de ultieme ontsnappingspoging van Adolf Hitler

Op 2 mei 1945 komen de Russische troepen aan bij de Führerbunker. Ze zijn op zoek naar Adolf Hitler, maar die blijkt onvindbaar. Een Duitse officier zet hen op het spoor van Otto Skorzeny, Hitlers favoriete commando en belast met de taak om de Führer Berlijn uit te smokkelen. Niet alleen de Russen maar ook de Britten willen Hitler levend in handen krijgen. De achtervolging leidt hen tot aan de haven van Cartagena en de overzijde van de Atlantische Oceaan.

Na Hitler’s geheime commando en De jacht op de Führer is Het vierde rijk het derde en laatste, deel van deze trilogie. In dit deel wordt het einde van de Tweede Wereldoorlog beschreven, de periode dat Hitler voor zijn verlies komt te staan. De russen zijn op zoek naar de Führer, maar hij lijkt onvindbaar, tot een Duitse officier hen leidt naar kolonel Otto Skorzeny, die dichtbij Hitler staat. Hoewel zowel de Russen als de Britten Hitler graag levend zouden willen vinden lijkt het erop dat dit niet gaat lukken. Een spannende zoektocht volgt waarbij menig sneuvelt, zoals onder anderen de plannen om Hitler te bemachtigen.

Ook dit laatste deel is mangefiek geschreven door Michiel Janzen. Het sluit aan op de vorige delen en het verhaal klopt als je er de feiten naast legt. Als je de film Der Untergang hebt gezien herken je dat in het boek terug. Hoewel het verhaal uiteraard bekend is, word je meegetrokken en blijf je lezen om mee te krijgen hoe het uiteindelijk afloopt. Ook dit deel leest, net als zijn voorgangers, als een trein dankzij de vlotte en tot de verbeelding sprekende schrijfwijze van auteur Michiel Janzen. Voor liefhebbers van boeken van dit genre is deze serie een echte must have.

ISBN: 9789401479646
461 Pagina’s
Prijs: € 20,99