De vermaarde vleesspecialist De Laet & Van Haver levert kwaliteitsvlees aan klanten als Roman Abramovich en Rafael Nadal. De auteur bij uitstek dus voor een exclusief vleesboek!

In Het Vleesboek fileert Luc De Laet de allerbeste stukken vlees en de heerlijkste bereidingen. Hij vertelt het herkomstverhaal van enkele rassen, spreekt met kleinschalige kwekers en brengt recepten met dat heerlijke stukje vlees.

Het Vleesboek is een prachtig boek boordevol informatie over vlees en waar het vandaan komt. Vleesspecialist Luc De Laet laat je kennismaken met de mooiste stukken vlees en legt naast het herkomst verhaal ook uit waarom zo’n bijzonder stukje vlees nu eigenlijk zo bijzonder is. De hoofdstukken zijn onderverdeeld in diverse soorten dieren zoals rund, kalf, varken, lam, gevogelte en wild. Per soort gaat de vleesspecialist dieper in op herkomst, rassen en manier van verwerken. Tot slot bevat elk hoofdstuk diverse lekkere recepten. In het laatste hoofdstuk deelt de auteur nog enkele recepten van smaakmakers zoals sauzen en aanvullingen.

Het vleesboek loopt over van informatie over vlees. Je leert veel over de soorten vlees, de structuur en welk vlees waar het beste past, maar ook hoe je dat het beste kan bereiden. De recepten bevatten een overzicht van het aantal personen en de benodigde ingrediënten. De recepten zelf zijn kort en bondig uitgelegd, maar duidelijk genoeg. Daarnaast staat bij vrijwel elk recept een tip of serveertip ter aanvulling. De prachtige foto’s maken het boek echt helemaal compleet. De foto’s van auteur en vleesspecialist Luc zijn leuk om te zien, zo krijg je echt een idee naar wat voor een type man hij is. Het boek bevat diverse foto’s waarin de meester aan het werk te zien is. Uiteraard staan bij de recepten ook prachtige foto’s. Foto’s die je meteen zin geven om het recept te maken en ervan te genieten, want wat zien de gerechten die Luc maakt er lekker uit!

Voor echte vleesliefhebbers die een goed stukje vlees kunnen waarderen is dit boek eigenlijk onmisbaar. Door de lekkere recepten, maar zeker door de vele informatie wat vlees eigenlijk is. Natuurlijk zijn we tegenwoordig tegen de kiloknaller en ‘moet’ men vaker vegetarisch eten want zo zielig die dieren… Door dit boek wordt duidelijk dat vlees eten best verantwoord kan en bovendien nog steeds erg lekker kan zijn.

ISBN: 9789401468886
386 pagina’s
Prijs: € 39,99