cover - Hoop Geloof & Liefde Droom en Realiteit – Rosalynn Sutherland

Als er iets is wat duidelijk wordt in dit verhaal is het wel dat mensen die het kwetsbaarst zijn vaak het meeste te verwerken krijgen. Maar ook dat het zin heeft om te geloven in een goede toekomst omdat alles uiteindelijk toch in orde kan komen. In de huidige maatschappij waarin op de kosten van de zorg voortdurend wordt bezuinigd is het niet verwonderlijk dat die op essentiële punten onherstelbaar tekort schiet. Want er zijn ook velen die de moed moeten opgeven en het uiteindelijk niet redden om een menswaardig bestaan op te bouwen. Het is te hopen dat Spreeuw, door deze misstanden een gezicht te geven, kan bereiken dat er meer begrip en hulp ontstaat. Dat geldt niet in de laatste plaats voor vrienden en familie en cruciaal zijn voor een groot aantal mensen. Bovendien kunnen lotgenoten zich in haar verhaal herkennen en zich erdoor gesteund voelen. Merel

In Hoop Geloof & liefde Droom en Realiteit geeft Rosalynn Sutherland, onder pseudoniem, je een kijkje in het leven van Spreeuw. Spreeuw heeft het allesbehalve makkelijk gehad in het leven, maar laat zien dat de aanhouder wint. Op haar weg tussen de vooroordelen van de maatschappij door loopt ze geregeld tegen muren op. Toch weet ze steeds weer op te krabbelen en samen met Merel leert ze te staan voor hun eigen ideaal; zichzelf zijn.

Hoop Geloof & liefde Droom en Realiteit neemt je mee in de worsteling van Spreeuw in een wereld vol onmacht en onbegrip. Hoewel het thema droevig is, geeft het verhaal een duidelijk inzicht van hoe iemand zich kan voelen die geestelijk in de knel zit en waar tegen opgebokst moet worden. Maar gelukkig ook hoe Spreeuw samen met Merel de moed vind om ondanks alles hoop te houden en uiteindelijk een leven voor hen zelf te creëren.

Om de privacy te waarborgen schreef de auteur Hoop Geloof & liefde Droom en Realiteit onder pseudoniem. Daarnaast gaf zij de hoofdpersonen uit het verhaal namen van vogels, hetgeen het verhaal anoniem, maar duidelijk maakt. Een mooi boekje om eens te lezen en je in te verdiepen, al is het maar omdat de rauwe werkelijkheid en pijn die de zoektocht naar een gelukkiger leven met zich meebrengt duidelijk beschreven is in dit verhaal.

Deze uitgave van Hoop Geloof & Liefde Droom en Realiteit is een uitgebreidere versie van het eerder in 2007 verschenen exemplaar.

Uitgeverij: Gigaboek
ISBN: 9789085482406