Finn is een dief die haar gezicht met haar magie kan veranderen. Handig, maar daardoor kan ze zich bijna niet herinneren hoe ze er écht uitziet.
Alfie is een prins die nooit voorbestemd was om koning van San Cristobal te worden. Maar als zijn oudere broer wordt vermoord, verandert zijn lot voor altijd.
Finn en Alfie raken verwikkeld in een stormachtig avontuur wanneer ze samen per ongeluk een duister kwaad ontketenen. Een kwaad zo groots, dat het de wereld kan vernietigen. Finn en Alfie moeten alles op alles zetten om hun fout terug te draaien.

Prins Alfehr, ook wel Alfie genoemd, houd zijn ontsnapping aan huis vanwege de rouw gevoelens voor zijn broer niet lang vol, want binnen drie maanden vaart zijn schip de haven van Castallan weer binnen. Alfie zal, nu zijn broer Dez is overleden, de troonopvolger zijn en koning van Castallan worden. Iedereen word geboren met een aanleg voor één van de vier elementen en Alfie zijn element is water, ook al is hij niet de beste watermagiër omdat hij, net als vele edelen, zich het concentreren op de studie van elementen niet echt eigen heeft gemaakt. Alfie is ervan overtuigd dat zijn broer nog ergens moet zijn en om zijn broer te redden bewandeld hij gevaarlijke paden om nog meer gevaarlijker redenen. Alfie heeft al een keer geprobeerd contact te leggen met de moordenaar van zijn broer, het meisje Xiomara, maar daar heeft zijn lerares Paloma toen een stokje voor kunnen steken…. toen wel, maar Alfie geeft zich niet zomaar gewonnen en is vast besloten het meisje nogmaals te bezoeken. Finn Voy kan van gezicht  veranderden en dat is in haar bestaan erg handig, Finn zal namelijk moeten stelen voor een volle maag, het enige grote nadeel van haar magie is dat ze daardoor al jaren haar eigen gezicht niet meer heeft gezien. In Lazo besteelt ze een vrouw die op weg is naar een partij waar illegale handel de inzet is. Doordat de partij niet gaat zoals gepland en in gevecht komt met Alfie, raakt Finn in de problemen en moet opdrachten uit gaan voeren voor ‘La Familia’, een moordenaarsbende onder leiding Kol. Wat Fin moet stelen is van grote waarde in de geschiedenis van Castallan en bezit grote macht, alleen neemt Kol Finn haar magie af waardoor ze niet meer van gedaante kan veranderen. Door ongelukkig toeval komen Finn en Alfie weer met elkaar in aanraking en zullen meer uit moeten vechten dan ooit gedacht. Alfie ontketend uit pure wanhoop een groots kwaad en samen zullen ze moeten vechten tegen dat grote gevaar en een oude vijand van Finn, ze zullen alles op alles moeten zetten om hun wereld te redden.

De omslag van ‘Nocturna’ is ontzettend mooi, ik kan ernaar blijven kijken, het is zo simpel maar tegelijkertijd ook weer zo diep dat je er bijna in gevangen raakt. De kaarten van Mundo die voor- en achterin het boek staan zijn ook echt het bekijken waard, zo mooi gemaakt en zoveel te zien. Wat ik eerlijk gezegd wel mis in dit boek is een soort woordenlijst, er staan (buitenlandse) woorden in die ik niet ken en omdat ik natuurlijk graag wil weten wat ik lees moest ik elke keer op internet gaan zoeken wat dat woord betekend, en dat leidt (voor mij) best wel af van dit verhaal, wat super zonde is want het is een geweldig verhaal. De spanning en de stiekeme nieuwsgierigheid naar elkaar die speelt tussen Alfie en Finn spat uit het boek en laat je genieten in dit huiveringwekkende avontuur. Het samenspel tussen Finn en Alfie is ontzettend mooi om te lezen, want Finn heeft ongemerkt zoveel effect op Alfie z’n gevoel en wezen. Ook leeft er ontzettend veel humor in dit boek, keer op keer heb ik hardop gelachen om Luka, hij is naast Finn echt de bijdehante en grappige noot in dit verhaal. Het is erg fijn geschreven, super easy going en veel detail zodat je er écht bij bent, maar ook weer niet zóveel detail dat het gaat irriteren. De stiekeme lessen of ‘woorden van wijsheid’ in dit verhaal raken je, omdat ze op iedereen van toepassing zijn en zo ontzettend kloppen, in dit verhaal en het echte leven, en dat maakt dit boek ook mooi.  Ik hoop stiekem dat er een vervolg mag komen op dit avontuur want wat heb ik ontzettend genoten van Finn, Alfie en Luka in hun wereld vol duistere en liefdevolle plannen en avonturen.

Uitgeverij: Uitgeverij Moon
ISBN:   9798048843169
Pagina’s:  448