Toetjesbijbel is hét naslagwerk voor elke toetjesliefhebber!

Met ruim 300 recepten ben je met dit boek wel even zoet. Wie kijkt er tijdens het avondeten niet uit naar het toetje? In Toetjesbijbel vind je de allerlekkerste toetjesrecepten van toetjes met fruit in de hoofdrol tot een hoofdstuk vol pudding en van Franse klassiekers tot toetjes van over de hele wereld. Van stoofpeerbeignets en sticky toffee cake met butterscotchsaus tot aan slagroom-, chocolade- en rum-rozijnenvla. En van crêpes Suzette en crema Catalana tot aan gegrilde ananas met romige hangop en kokoskruimels. Met dit boek wordt elk toetje een feest!

In de bijbel serie van Carrera is de Toetjesbijbel wel een hele mooie, want wie houdt er nou niet van toetjes! In deze Toetjesbijbel staan de meest uiteenlopende en vooral lekkere recepten om van een toetje een succes te maken. In dit boek staan toetjes die klassiek van aard zijn, denk aan een ouderwetse pudding in een nieuw jasje, maar ook bijzondere Franse, Italiaanse en internationale recepten voor een lekker toetje.

Zoals meerdere Bijbels uit de Carrera serie start ook de Toetjesbijbel na de inhoud en het voorwoord van de meester zelf met wat basisrecepten. Zo staat beschreven hoe je toppings als knapperige kruimels kan maken in diverse smaken, noten kunt karameliseren voor een lekkere topping of wat dacht je van Oublie hoorntjes of bakjes, een smakelijk idee om je toetje in te serveren. De Toetjesbijbel bevat vele recepten om een lekker nagerecht zoals pudding, yoghurt en vla te maken met daarover of in natuurlijk een heerlijke zelfgemaakte dessertsaus. Natuurlijk mag een hoofdstuk met ijs en taart niet ontbreken in deze Toetjesbijbel en ook daarvan vind je de lekkerste recepten.

Mijn persoonlijke favoriet is het hoofdstuk “In glaasjes” In dit hoofdstuk staan diverse recepten om een smakelijk toetje in een glas te maken. Bij het zien van het recept van de Schwarzwälder kirchtaart in een glaasje werd ik meteen enthousiast, het ziet er zo gezellig uit! Zo’n toetje in een glas bleek een grotere uitdaging dan ik dacht. Het maken was wat moeilijker dat het leek, zo mooi als de foto in de Toetjesbijbel is het niet geworden, maar lekker was het in ieder geval. En ach, oefening baart kunst, er staan genoeg andere recepten in. Ook het hoofdstuk over ijs behoort tot mijn favorieten. Bij het zien van deze lekkere ijsideetjes krijg je vanzelf zin in vers gemaakt ijs, en je hebt er niet eens een ijsmachine voor nodig. En als je dan e zelfgemaakte ijs ook nog versiert met een heerlijke zelfgemaakte saus of topping dan is je toetje toch gewoon een feestje!

Na alles te hebben gelezen en hier en dat wat recepten te hebben uitgeprobeerd kan ik wel zeggen dat deze Bijbelvariant mijn favoriete is van alle kookbijbels van Carrera. Wanneer je gek op toetjes bent -en wie is dat nu niet??- mag deze Toetjesbijbel niet ontbreken in je keuken, een echte aanrader dus!

Uitgeverij: Carrera
ISBN: 9789048861828
480 Pagina’s